خدمت بزرگ سرمربی استقلال به آرمین سهرابیان


خدمت بزرگ سرمربی استقلال به آرمین سهرابیان

درخشش آرمین سهرابیان در بازی استقلال برابر نساجی ثابت کرد که چرا جواد نکونام بعد از دربی با آن جملات از او حمایت کرد.

ژوزه مورینیو در کنفرانس بعد از بازی رم از رناتو سانچس بازیکن هم وطنش عذرخواهی کرد. این ستاره پرتغالی در نیمه دوم وارد میدان شده بود و ۱۸ دقیقه بعد دوباره توسط مورینیو تعویض شد. هستند کسانی که می‌پرسند چرا باید یک مربی با این کار تصمیم خود را زیر سوال ببرد؟ اگر بازیکنی ضعیف بوده که او را تعویض کرده، چرا باید از او عذرخواهی کند؟ برعکس چرا از او بازخواست نمی‌کند؟ اگر هم تغییر تاکتیکی بوده که نباید توضیح بدهد؟!

هفته قبل در فوتبال ما دربی برگزار شد. حساس‌ترین و مهم‌ترین بازی لیگ ما و ویترین ورزش ما، در این مسابقه که از ابتدا دو مربی برای مساوی آمده بودند مشخص بود که اگر گلی رد و بدل شود به خاطر اشتباه فردی خواهد بود. آرمین سهرابیان یک لحظه تمرکزش را از دست داد و با یک پاس اشتباه به حسینی باعث دفع ناقص او شد و سپس تجربه روزبه چشمی هم کمکی به ماجرا نکرد تا امید عالیشاه گل برتری پرسپولیس را بزند.

خدمت بزرگ سرمربی استقلال به آرمین سهرابیان

سهرابیان در ادامه تعویض شد و البته که استقلال خوش شانس بود که علی نعمتی هم مرتکب اشتباه شد و پنالتی داد و چون نتیجه بازی تغییر کرد، بیشتر هجمه‌ها روی مدافع چپ پرسپولیس رفت اما کارشناسان اشتباه مدافع چپ‌پای استقلال را فراموش نکردند. نکونام با علم به این موضوع در کنفرانس بعد بازی سهرابیان را بهترین بازیکن تیمش خواند. او برای این کار دلیل داشت؛ بازیکنان ابزار دست مربی و سرمایه باشگاه هستند. بازیکن هم انسان است و می‌تواند روز بد داشته باشد، می ‌تواند اشتباه کند اما یک تیم نمی‌تواند در طول فصل به خاطر یک اشتباه بازیکنی را کنار بگذارد!

بازیکنی که امروز اشتباه می‌کند، فردا عصای دست شما خواهد بود و در بازی بعد هم باید به زمین برود و بازی کند. پس مربیان باتجربه بعد از اشتباه بازیکن از او حمایت می‌کنند. هر چقدر اشتباه بازیکن بزرگتر باشد و لطمه بیشتری به تیم بزند، حمایت پررنگ‌تر می‌شود، کاری که یحیی گل محمدی در قبال نعمتی کرد. حالا ببینید به فاصله ۵ روز بعد از دربی همان آرمین سهرابیان که مقصر گل دربی شد، در نیمه اول بازی با نساجی گل اول استقلال را می‌زند و پایه‌گذار پیروزی پرگل این تیم و حفظ صدر جدول می‌شود.

در واقع این هنر نکونام بود که روحیه سهرابیان را حفظ کرد تا او در کوتاه‌ترین زمان ممکن قهرمان تیمش شناخته شود و ۳ امتیاز حساس را به حساب جواد نکونام واریز کند. اگر استقلال در نیمه اول به گل نمی‌رسید آن ۶ دقیقه طوفانی در نیمه دوم شاید اصلاً رخ نمی‌داد و اگر استقلال نساجی را نمی‌برد، حالا صدر جدول زرد بود!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان