رئیس جمهور: سیاست خارجی ایران در قبال قفقاز ثابت است


رئیس جمهور: سیاست خارجی ایران در قبال قفقاز ثابت است

رکنا : رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران از هر نوع اقدام و بستری برای گشایش مسیرها و زیرساخت‌های ارتباطی با منطقه قفقاز در ضمن رعایت اصل احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی همه کشورها حمایت می‌کند و آن را گامی موثر در راستای تحکیم صلح و تامین منافع همسایگان ارزیابی می‌کند.

به گزارش رکنا ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه در پاسخ به تماس تلفنی آقای « نیکول پاشینیان » نخست وزیر ارمنستان، با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و آغاز سال نو میلادی، از روند رو به گسترش روابط و اجرای توافقات فیمابین ابراز خرسندی کرد.

رئیس جمهور در ادامه در واکنش به طرح دولت ارمنستان برای توسعه مسیرهای ارتباطی جاده‌ای و ریلی میان دو کشور و نیز کشورهای منطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران از هر نوع اقدام و بستری برای گشایش مسیرها و زیرساخت‌های ارتباطی در منطقه با رعایت اصل احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی همه کشورها حمایت می‌کند و آن را گامی موثر در راستای تحکیم صلح و تامین منافع همسایگان ارزیابی می‌کند.

آیت الله رئیسی قفقاز را منطقه‌ای مهم و نیازمند به صلح و آرامش دانست و افزود: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در قبال قفقاز ثابت است و باید مراقب بود که منطقه قفقاز به میدان رقابت کشورهای فرامنطقه‌ای تبدیل نشده و مسائل آن توسط کشورهای منطقه و بدون دخالت بیگانگان حل و فصل شود.

رئیس جمهور برگزاری موفق نشست 3+3 در تهران را اقدامی سازنده در جهت تقویت روابط و همکاری‌های منطقه‌ای و عادی‌سازی روابط کشورهای منطقه با یکدیگر توصیف و تصریح کرد: توسعه روابط همسایگی و تقویت روابط در راستای تامین منافع متقابل و منافع کشورهای منطقه سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران است.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان نیز در این مکالمه تلفنی ضمن مرور آخرین وضعیت همکاری‌های اقتصادی دو کشور و آخرین تحولات منطقه و نیز اقدامات مسئولان دو کشور در راستای اجرای توافقات و پیشبرد همکاری‌های مشترک، تداوم و افزایش مراودات مسئولان عالی‌رتبه ایران و ارمنستان را گواه اراده دو کشور برای گسترش همه‌جانبه روابط فیمابین دانست.


رئیس جمهور: سیاست خارجی ایران در قبال قفقاز ثابت است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی