فورد بیشترین میزان فراخوان خودرویی سال 2023 را به خود اختصاص داد


فورد بیشترین میزان فراخوان خودرویی سال 2023 را به خود اختصاص داد

برای سومین سال پیاپی، شرکت فورد بیشترین میزان فراخوان خودرویی در آمریکا را به خود اختصاص داد. بر اساس داده‌های NHTSA آمریکا، فورد ۵۴ فراخوان را در سال ۲۰۲۳ اعلام کرده است. این فراخوان‌ها تعداد ۵,۶۹۲,۱۳۵ خودرو را تحت تأثیر قرار داده‌اند و فورد را...

برای سومین سال پیاپی، شرکت فورد بیشترین میزان فراخوان خودرویی در آمریکا را به خود اختصاص داد.

بر اساس داده‌های NHTSA آمریکا، فورد ۵۴ فراخوان را در سال ۲۰۲۳ اعلام کرده است. این فراخوان‌ها تعداد ۵,۶۹۲,۱۳۵ خودرو را تحت تأثیر قرار داده‌اند و فورد را به رده اول بیشترین میزان فراخوان خودرویی کشور آمریکا در سال ۲۰۲۳ رسانده‌اند. امسال سومین سال پیاپی است که فورد در اولین رتبه چنین جدولی قرار می‌گیرد.

فورد بیشترین میزان فراخوان خودرویی سال 2023 را به خود اختصاص داد

بر اساس تعداد خودروهای فراخوان شده فورد تقریباً دو برابر برند دوم جدول یعنی کیا فراخوان داشته است. کره‌ای‌ها در سال ۲۰۲۳ حدود ۳ میلیون خودرو را فراخوان کرده‌اند هرچند بخش اعظم خودروهای فراخوان شده به یک مورد یعنی نشتی روغن ترمز و احتمال آتش‌سوزی اختصاص دارند. اگر بخواهیم جدول را بر اساس تعداد فراخوان‌ها مرتب کنیم، پس از فورد شرکت فیات کرایسلر با ۴۵ فراخوان و تعداد خودروی تحت تأثیر ۲.۷ میلیون دستگاهی در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. بی ام و ۲۹ فراخوان داشته درحالی‌که مرسدس بنز و نیسان با ۲۷ و ۲۲ فراخوان در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند.

فورد بیشترین میزان فراخوان خودرویی سال 2023 را به خود اختصاص داد

فورد در سال ۲۰۲۲ تعداد ۶۸ فراخوان را داشته است. این فراخوان‌ها ۸.۵ میلیون خودرو را شامل شده‌اند. با این تفاسیر وضعیت شرکت موردبحث نسبت به یک سال قبل حدود ۳۰ درصد بهبود یافته و فورد در همین زمینه بیانیه‌ای منتشر کرده است:

ما بی‌وقفه در حال تلاش برای بهبود کیفیت محصولات خود و ارائه بهترین تجربه به مشتریان هستیم. فراخوان‌های داوطلبانه یکی از راه‌های حفاظت از حقوق مشتریان و جلوگیری از تجربه مشکل است. کیفیت اولیه محصولات ما در حال بهبود است و مشتریان جدیدترین خودروها از این موضوع بهره خواهند برد. در مقایسه با سال ۲۰۲۲ تعداد فراخوان‌های ما حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است

فورد بیشترین میزان فراخوان خودرویی سال 2023 را به خود اختصاص داد

اما سورپرایز اصلی فراخوان‌های خودروسازان در سال ۲۰۲۳ به فولکس‌واگن مربوط می‌شود. این برند آلمانی در سال ۲۰۲۲ با ۴۵ مورد پس از فورد در رتبه دوم بیشترین فراخوان‌ها قرار داشت اما امسال در جدول ۱۲ برندی NHTSA اصلاً دیده نمی‌شود. ما فکر می‌کردیم شاید داده‌ها در دسترس نبوده‌اند اما جست‌وجوها نشان داد فولکس‌واگن امسال در مجموع ۱۸ فراخوان انجام داده و حدود ۳۳۳ هزار خودروی آن تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. این رقم نسبت به فراخوان ۱ میلیون خودرویی سال قبل بسیار کاهش یافته است. رسانه‌ها از فولکس‌واگن دراین‌باره سؤال کرده‌اند و سخنگوی این خودروساز گفته است:

گروه فولکس‌واگن آمریکا همواره به دنبال ارتقای کیفیت محصولات خود است و این به معنی کاهش فراخوان‌ها خواهد بود. اخیراً مشکلات کیفیتی خودروهای ما به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافته و تست‌های کیفیتی منطقه‌ای و برنامه تأییدیه شرکت نیز نتایج مثبتی را نشان می‌دهد.

فورد بیشترین میزان فراخوان خودرویی سال 2023 را به خود اختصاص داد

اگرچه فورد هنوز پادشاه فراخوان‌های خودرویی آمریکاست اما هوندا و آکورا توانستند عنوان بزرگ‌ترین فراخوان تکی سال ۲۰۲۳ را از چنگ تسلا خارج کنند. این برندهای ژاپنی حدود ۲.۶ میلیون خودروی خود را به خاطر ایراد پمپ سوخت فراخوان می‌کنند. تا پیش از هوندا و آکورا تسلا بزرگ‌ترین فراخوان تکی سال جاری را انجام داده بود و علت آن نیز ارتقای نرم‌افزار اتوپایلوت اعلام شد. فراخوان تسلا حدود ۲ میلیون خودرو را در بر می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!