توقیف 210 مینی بوس دخیل در امر قاچاق سوخت در بندرعباس


توقیف 210 مینی بوس دخیل در امر قاچاق سوخت در بندرعباس

دادستان مرکز استان هرمزگان از توقیف ۲۱۰ دستگاه مینی بوس دخیل در امر قاچاق سوخت در بندرعباس خبر داد.

عارف اکبری اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق و در نتیجه استقرار تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه‌ها و پمپ بنزین‌های استان، پس از شناسایی ۲۱۰ دستگاه مینی بوس که در دو جایگاه نارگیل و ترنج بندرعباس روزانه چندین بار سوخت دریافت می‌کردند، دستور توقیف و انتقال این خودرو‌ها به پارکینگ توسط مقام قضایی ناظر بر این جایگاه‌های سوخت صادر شد.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم پایش مداوم وضعیت سوخت‌گیری در جایگاه‌ها و پمپ‌بنزین‌های استان هرمزگان گفت: نظارت دستگاه قضایی بر روند توزیع سوخت با همکاری دولت از طریق استقرار تیم‌های پایش در جایگاه‌ها و رصد سامانه‌های عرضه سوخت ادامه دارد و در صورت مشاهده هرگونه قانون‌شکنی علاوه بر توقیف خودرو برای متخلفین پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

اکبری افزود: مقرر شده است؛ معاون دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس و همه دادستان‌ها در شهرستان‌های مختلف، طرح ویژه‌ای را برای نظارت بر جایگاه‌های سوخت طبق دستورالعمل و ضوابط قانونی اجرا نمایند و به منظور صحت سنجی و شفاف سازی مصرف سوخت ضمن نظارت میدانی بر جایگاه‌ها نسبت به برخورد با تخلفات احتمالی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: اجرای موفق این طرح علاوه بر جلوگیری از تاراج اموال عمومی در جهت ایمنی جاده‌ها و جلوگیری از تردد خودرو‌های قاچاقچیان سوخت و تصادفات مرگبار در محور‌های مواصلاتی استان نیز بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

دادستان مرکز استان هرمزگان همچنین با اشاره به پیامد‌های مخرب پدیده قاچاق به ویژه قاچاق فرآورده‌های نفتی بر اقتصاد کشور، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی در جهت صیانت از سرمایه‌های ملی و مبارزه با قاچاق سوخت هرگز کوتاه نخواهد آمد و به همین منظور به انحاء مختلف با تمام توان و بدون اغماض با قاچاقچیان مقابله خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)