علائم اولیه ام‌ اس در زنان


علائم اولیه ام‌ اس در زنان

رکنا: عوارض ام‌ اس در بیشتر موارد در هر دو جنس زن و مرد مشابه است.

به گزارش رکنا، بیماری ام اس ممکن است در هر سنی رخ دهد، اما معمولا بزرگسالان بین 20 تا 40 سال را درگیر می‌کند. همچنین به نظر می‌رسد که زنان در قیاس با مردان زودتر به این بیماری دچار می‌شوند.

یکی از نمودهای اولیه این بیماری ام اس در زنان ، «نوریت اپتیک» یا التهاب یکی از دو عصب بینایی است. عصب بینایی یک عصب جمجمه‌ای است که مسئولیت انتقال سیگنال‌ها را به مغز برعهده دارد. در بیماری ام‌ اس، نوریت اپتیک زمانی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی بدن فرد دچار اختلال می‌شود و به پوشش محافظ عصب یا غلاف میلین حمله می‌کند. نشانه‌های اولیه نوریت اپتیک عبارت اند از: درد چشمی که در پی حرکت چشم به وجود می‌آید، دید تار یا دید مه‌آلود، دیدن رنگ‌ها با وضوح کمتر، از دست دادن بینایی کامل یا جزئی که البته کمتر رایج است.

این نکته مطرح است که مردان مبتلا به ام‌ اس بعید است به نوریت اپتیک دچار شوند. در عوض آنها با عوارض حرکتی، سفتی عضلات و از دست دادن هماهنگی در حرکات مواجه می‌شوند. عوارض ام‌ اس در بیشتر موارد در هر دو جنس زن و مرد مشابه است و افزون بر مشکلات بینایی و حرکتی، این موارد را در برمی‌گیرد: دوبینی، مشکل تعادل، خستگی، سردرد، سرگیجه و مشکل مثانه.


علائم اولیه ام‌ اس در زنان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ممنوعیت تردد از آزادراه تهران _ شمال به سمت چالوس