لایحه بودجه سال آینده درصدد کاهش چاپ پول است


لایحه بودجه سال آینده درصدد کاهش چاپ پول است

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۳ در شرایط تحریمی تدوین شده و درصدد ایجاد پیش‌نیاز برای حرکت رو به جلوی کشور، بهبود معیشت مردم و افزایش اشتغال است.

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی کیا ، نماینده مردم سنقر و کلیایی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز با اشاره به تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ عنوان کرد: لایحه بودجه سال آینده متناسب با شرایط کشور ارائه شده است. بدیهی‌ست که در شرایط ایده آل اقتصادی نیستیم و به همین خاطر نیز بودجه در شرایط ایده آل مطرح و عنوان نشده است. لایحه بودجه ۱۴۰۳ در شرایط تحریمی تدوین شده و درصدد ایجاد پیش‌نیاز برای حرکت رو به جلوی کشور، بهبود معیشت مردم و افزایش اشتغال است.

وی افزود: یکی از موضوعات مطرح در مخالفت و رد کلیات بودجه از سوی نمایندگان، عدم تامین اعتبار برای همسان سازی حقوق بازنشستگان بود که خوشبختانه در لایحه اصلاحی اعتبارات لازم آن دیده شده است.

حسینی‌کیا ادامه داد: یکی دیگر از نگرانی‌های اساسی نمایندگان افزودن یک درصد به مالیات بر ارزش افزوده حال حاضر بود که خوشبختانه مقرر شده این ارزش افزوده برای کالاهای اساسی اعمال نشود و گرانی به بار نیاورد.

وی تصریح کرد: کوشش مجلس و دولت این است با حرکت در جریان لایحه بودجه ۱۴۰۳ گام مناسبی در جهت رونق تولید و افزایش تولید برداشته شود. پیش‌تر نگرانی‌های بسیاری پیرامون حوزه انرژی مطرح بود چراکه نیازمند لحاظ شدن تمهیدات خاص بودیم. خوشبختانه در لایحه اصلاح شده از سوی دولت موارد موردنظر نمایندگان در حوزه انرژی درنظر گرفته شده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین خاطرنشان کرد: در لایحه اصلاح شده از سوی دولت افزایش ۱۸ درصدی حقوق برای تمامی اقشار درنظر گرفته شده است و در فرآیند بررسی جزییات این موضوع با واکاوی بیشتری همراه خواهد شد.

حسینی‌کیا گفت: تلاش این است که توام با افزایش حقوق مالیات به صورت پلکانی لحاظ شود؛ بدین معنا که افراد با حقوق پایین، معافیت مالیاتی بیشتری داشته باشند و افراد با حقوق بالا، مالیات بیشتری پرداخت کنند.

لایحه بودجه سال آینده درصدد کاهش چاپ پول است

وی با اشاره به موضوع صندوق‌های استانی گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۳ نگاه به صندوق‌های استانی با اولویت محرومیت زدایی مطرح می‌باشد. کوشش این است افزایش اشتغال زایی شکل بگیرد و محرومیت‌ها کاهش یابد.

این نماینده مجلس یادآور شد: همچنان اشکالاتی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ وجود دارد که درجریان بررسی کمیسیون‌های تخصصی رفع خواهد شد. تلاشمان این است که بودجه سال آینده کمترین مشکل را داشته باشند و کشور را در مسیر پیشرفت روزافزون قرار دهد.

حسینی‌کیا در پایان خاطرنشان کرد: هدف مجلس و دولت این است که کشور به سمت چاپ پول و رشد نقدینگی حرکت نکند چراکه این موضوعات خود عامل تورم و فشار برای آیندگان است. متاسفانه در شرایط حال حاضر سهم بسیاری صرف بدهی‌های گذشته می‌شود و این عامل فشار برای درآمدهای کشور می‌باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان