چگونه از نمونه‌های موفق ایمیل مارکتینگ کمک بگیریم؟


چگونه از نمونه‌های موفق ایمیل مارکتینگ کمک بگیریم؟

اینباکس شلوغ علت اصلی بازنشدن خیلی از ایمیل‌هاست! راهنمای مطالعه نمایش کمپین ایمیل مارکتینگ چیست؟ ۵ نمونه ایمیل...

اینباکس شلوغ علت اصلی بازنشدن خیلی از ایمیل‌هاست!

از طرف دیگر، کمپین‌هایی هم هستند که خیلی این چالش را ندارند و درصد زیادی از ایمیل‌هایشان توسط مخاطبانشان خوانده می‌شود؛ اما چرا؟

در این مقاله می‌خواهیم نمونه‌های موفقی از کمپین‌های بازاریابی ایمیلی را با هم بررسی کنیم تا قبل از راه‌اندازی سرویس ایمیل مارکتینگ بتوانید از آن‌ها ایده بگیرید و ایمیل‌هایتان بیشتر باز و دیده شوند.

کمپین ایمیل مارکتینگ چیست؟

کمپین ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی ایمیلی شامل مجموعه ایمیل‌هایی می‌شود که بازاریاب به لیست مخاطبان خود ارسال می‌کند.

معمولاً این کمپین‌ها برای اهداف مختلفی مانند افزایش فروش، تبلیغ و ترویج محصول یا خدمتی جدید و تعامل با مشتریان راه‌اندازی می‌شوند.

کمپین‌های بازاریابی ایمیلی را می‌توان بیشتر از سایر کانال‌های بازاریابی، شخصی‌سازی کرد؛ چون ایمیل‌ها مستقیماً به اینباکس مخاطبان ارسال می‌شوند و امکان برقراری ارتباطی قوی با آن‌ها وجود دارد.

در ادامه قرار است شما را با چند نمونه ایمیل مارکتینگ و کمپین‌های موفق آن آشنا کنیم تا الگویی برای کمپین‌های بعدی شما باشند.

۵ نمونه ایمیل مارکتینگ موفق

فکر می‌کنید کمپین‌های موفق ایمیل مارکتینگ چگونه توانسته‌اند برای مدت زیادی مخاطبانشان را با خود همراه کنند؟

جواب را در ۵ نمونه زیر پیدا خواهید کرد:

۱) ایمیل خوشامدگویی

برای راه‌اندازی یک کمپین ایمیل مارکتینگ موفق باید خشت اول کارتان را درست قرار دهید؛ یعنی شروعی درست و حسابی داشته باشید تا روابطتان با مخاطبان محکم‌تر شود.

برای این کار باید ایمیل خوشامدگویی برای مخاطبان جدید بفرستید. در ایمیل خوشامدگویی معمولاً طرز استفاده از وب‌سایت، اپلیکیشن یا سایر خدمات برند به‌طور خلاصه توضیح داده می‌شود.

در تصویر زیر یک نمونه ایمیل خوشامدگویی نجوا را می‌بینید که از مخاطبان جدید برای پیوستن به این خبرنامه تشکر می‌کند. همچنین محتوای خبرنامه‌ها و هدف نجوا از ارسال این ایمیل‌ها توضیح داده شده است.

۲)‌ خبرنامه ایمیلی

بعد از ارسال ایمیل خوشامدگویی نوبت به ارسال منظم خبرنامه‌های ایمیلی می‌رسد. خبرنامه ایمیلی نوعی ایمیل است که شرکت‌ها یا افراد به لیستی از مخاطبان خود ارسال می‌کنند تا آن‌ها را در جریان پست‌های وبلاگ، خبرها، اطلاعیه‌ها و نظرات درباره محصول بگذارند.

نمونه‌ای از خبرنامه نجوا را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که با استفاده از تصاویر و محتواهای مختصر و مفید سعی کرده توجه مخاطب را به خود جلب کند.

۳) ایمیل فروش و پروموشن

با استفاده از ایمیل مارکتینگ علاوه حفظ رابطه با مخاطبان می‌توانید محصول یا خدمات خود را به آن‌ها بفروشید. خیلی از کسب‌وکارها با ارسال خبرنامه‌ و ایمیل تلاش می‌کنند محصولات فیزیکی‌شان را تبلیغ کنند و به فروش برسانند.

در تصویر زیر، یک نمونه ایمیل تبلیغاتی از برند مدیسه را می‌بینید که به مخاطبانش درباره آخرین حراج تابستانی فروشگاه آنلاین خبر می‌دهد. استفاده از تصاویر مناسب محصولات، ارائه تخفیف ویژه و استفاده از کلیدواژه‌های حساس (مانند پرفروش‌ترین یا آخرین حراج) راز موفقیت این کمپین است.

۴) ارسال ایمیل شخصی‌سازی‌شده

شخصی‌سازی در ایمیل مارکتینگ به این معنی است که ایمیلی خطاب به شخص مخاطب بفرستید و محتوایی منحصر‌به‌فرد به او ارائه دهید تا برای ارتباط بیشتر با برندتان ترغیب شود.

یکی از بهترین مثال‌ها در این زمینه می‌تواند ایمیل‌های Airbnb باشد که طبق علاقه‌مندی مخاطبان، پیشنهادهای شخصی‌سازی‌شده ارسال می‌کند.

۵) ایمیل برای دریافت بازخورد

برای بهبود کمپین‌های بازاریابی ایمیلی خود بهتر است یک نظرسنجی کوتاه برای آن‌ها بفرستید و از آن‌ها بازخورد بگیرید. این کار به شما کمک می‌کند با نقاط قوت و ضعف کمپین خود آشنا شوید و تعاملتان با مخاطب حفظ شود.

یک روش این است که در ایمیل نظرسنجی‌تان با متنی صمیمانه و در عین حال کوتاه، مخاطب را با خود همدل کنید و در ازای شرکت‌کردن مخاطب در نظرسنجی، پیشنهادی تشویقی (ارائه کد تخفیف) برایش درنظر بگیرید.

نمونه‌‌ای از این نوع کمپین‌های ایمیلی را می‌توانید در ایمیل‌های نجوا، یکتانت، نوین و… پیدا کنید.

حالا که با نمونه‌های موفق ایمیل مارکتینگ آشنا شدید، در ادامه نکاتی را برای موفقیت بیشتر کمپین‌هایتان با شما به‌اشتراک می‌گذاریم.

چگونه ایمیل مارکتینگ خود را به موفقیت برسانیم؟

به‌سادگی با تشریح مثال‌های کمپین‌های بازاریابی که در مقاله گفتیم، می‌توانید کمپین موفقی هم برای خود برگزار کنید. البته بهتر است این نکات را هم درنظر بگیرید:

  • برای زمان مخاطبان خود ارزش قائل شوید: ایمیل‌ سرراست و متناسب با نیاز مخاطب ارسال کنید تا مخاطب زمانش را برای خواندن ایمیل‌های شما بگذارد.
  • مهارت‌های ارائه خود را تقویت کنید: محتواهای انیمیشنی، تعاملی و ساده تولید کنید تا ایمیل‌هایی جذاب و چشم‌نواز بسازید.
  • مخاطب خود را بشناسید: تا حد امکان ویژگی‌های اصلی مخاطبان مانند شغل، قومیت، سن، ترجیحات و حساسیت‌ها را بشناسید و ایمیل‌هایی متناسب با این ویژگی‌ها برایشان بفرستید.
  • روی هویت برند خود تمرکز کنید: ایمیل‌هایی بفرستید که لحن و هویت برند، طرح‌های رنگی و نوع ارائه محتوای مخصوص شما، در آن نمایان باشد.
  • ایمیل‌های خوب طراحی کنید: از ارسال ایمیل‌های صرفاً متنی خودداری کنید. همچنین بهتر است که قالب‌های طراحی جذاب، ساده و سفارشی‌سازی‌شده ایجاد کنید.
  • کیفیت را فدای کمیت نکنید: هرچه محتوای ایمیل‌هایتان کوتاه‌تر، مختصرتر و با بیان شفاف و دقیق‌تر باشد، در کمپین خود موفق‌تر عمل خواهید کرد.

نجوا؛ همیار شما در ایمیل مارکتینگ

با سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا، می‌توانید به‌طور مستقیم و مؤثر پیامتان را به مخاطبان خود برسانید و آن‌ها را به مشتریانی وفادار به برند خود تبدیل کنید. از جمله امکاناتی که نجوا در اختیار شما قرار می‌دهد، عبارت‌اند از:

  • راه‌اندازی انواع کمپین‌ها و معرفی جدیدترین محصولات
  • گروه‌بندی مخاطبان
  • زمان‌بندی و ارسال خودکار
  • پشتیبانی فنی و مشاوره مارکتینگ قوی
  • پرداخت به‌صرفه و ریالی
  • یکپارچه‌شدن با سرویس پوش نوتیفیکیشن
  • طراحی ایمیل‌ها بدون نیاز به دانش فنی

اگر هنوز بازاریابی ایمیلی‌تان را راه‌اندازی نکرده‌اید، همین الان با کمک سرویس نجوا شروع کنید!

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس پرسپولیس برای پروفایل | 110 عکس نوشته زیبا برای هواداران پرسپولیسی