تعداد معتادان متجاهر محله «هاشم آباد» از 60 تا 100 نفر متغیر است/ شهرداری هر شب درگیر جمع آوری این معتادان است


تعداد معتادان متجاهر محله «هاشم آباد» از 60 تا 100 نفر متغیر است/ شهرداری هر شب درگیر جمع آوری این معتادان است

عضوشورای شهر تهران با تشریح مشکلات محله هاشم آباد در منطقه ۱۵، گفت: مشکل اصلی این محله همچون دیگر محلات تهران، آسیب های اجتماعی است و تعداد معتادان متجاهر در این محله در ساعات مختلف از ۶۰ تا ۱۰۰ نفر متغیر است که شهرداری هر شب درگیر جمع آوری این معتادان است.

به گزارش رکنا، ناصر امانی در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به بازدید اخیرش از محله هاشم آباد واقع در منطقه ۱۵ گفت: محله هاشم آباد با جمعیت ۲۵ هزار نفری از محلات ضعیف این منطقه محسوب می شود که تنها نقطه برجسته آن وضعیت خوب آموزشی است بگونه‌ای که در یک خیابان در تمام مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا دبیرستان، مراکز آموزشی وجود داشته و شهرداری توجه خوبی به این مراکز داشته است.

وی با بیان اینکه در این محله کوچک ۱۰ هزار نفر از اتباع زندگی می‌کنند، به جمعیت زیاد دانش آموز اتباع در مدارس محله اشاره و اظهار کرد: باید در خصوص اتباع، وزارت کشور و نهادهای مربوطه راهکارهای لازم را تدبیر کنند و می‌بینیم که یک واحد ۷۰ متری در این محله به ۲۰ نفر از اتباع اجاره داده می شود که باعث گرانی مسکن در این محله شده است.

تعداد معتادان متجاهر در این محله در ساعات مختلف از ۶۰ تا ۱۰۰ نفر متغیر است

امانی با اعلام اینکه مشکل اصلی این محله همچون دیگر محلات تهران، آسیب های اجتماعی است، اظهار کرد: تعداد معتادان متجاهر در این محله در ساعات مختلف از ۶۰ تا ۱۰۰ نفر متغیر است که شهرداری هر شب درگیر جمع آوری این معتادان است؛ اما مجدداً به محله باز می‌گردند که باعث سلب امنیت و افزایش سرقت در محله شده است.

وی با بیان اینکه خرید و فروش ضایعات در این محله یکی دیگر از آسیب ها بود، گفت: شهرداری تهران نسبت به پلمب این مراکز اقدام کرده؛ اما آنها با تغییر نام شغل خود به خرید و فروش فلزات رنگی، شرایطی را ایجاد کردند که نمی توان آنها را پلمب کرد.

امانی با اعلام اینکه وجود خانه های قرمز از دیگر معضلات محله هاشم آباد منطقه ۱۵ است، تصریح کرد: تعداد این خانه ها از محله شوش کمتر است اما وجود آن باعث ایجاد احساس ناامنی شده و علاوه بر این عدم روشنایی مناسب و نور ضعیف در بوستان ها و معابر باعث می شود که معتادان و کارتن خواب ها به راحتی در محله تردد کنند و به شهروندان احساس ناامنی بدهند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ۱۵ مسجد و حسینیه در این محدوده وجود دارد، یادآور شد: تنها فضای فرهنگی محله هاشم آباد، سرای محله است، اما دسترسی مردم به آن سخت است و نمی توان چندان از آن استفاده کرد .

وی با اشاره به وجود یک مجتمع فرهنگی و ورزشی در این محله گفت: متأسفانه فضای داخلی این مجتمع به مأمنی برای استراحت کارتن خواب ها و معتادان تبدیل شده و حتی معتادان سقف این مجتمع را به سرقت برده اند..

امانی با اشاره به کمبود سرانه های بهداشتی و درمانی در محله هاشم آباد، یادآور شد: وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی باید فکری به حال این موضوع کنند و نیاز است که مرکز درمانی و یا کلینیک در محله راه اندازی شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه شهردار تهران به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور اعلام کرده که کودکان کار را با همکاری سایر دستگاه ها جمع آوری خواهد کرد، گفت: خواسته ما این است که کودکان کار ساماندهی شوند؛ اینکه کودکان بدون کنترل در محلات حضور داشته باشند، اتفاق خوبی نیست و نیاز به ساماندهی دارند.

وی ادامه داد: نوسازی مدارس و ایجاد امنیت در معابر منتهی به مدارس، تکمیل کلانتری در حال احداث، انتقال سرای محله به فضای در دسترس، جمع آوری انهار روباز، ایجاد ظرفیت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و جمع آوری معتادان متجاهر از درخواست های شهروندان این محله است.

در ادامه ارائه این گزارش، احمد علوی عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه احداث کلانتری می تواند آسیب های اجتماعی را کاهش دهد، گفت: منطقه ۱۵ یکی از سخت ترین مناطق از لحاظ مدیریت است و شاهدیم که بسیاری از املاک در محله هاشم آباد با همکاری سازمان نوسازی انجام شده که باید این روند را ادامه دهد؛ چرا که این محله یکی از بافت های فرسوده آسیب زا است.

در ادامه احمد صادقی نیز با بیان اینکه در برخی خبرها شنیدیم که سرای ایرانی چند فاز دارد و هنوز بخشی از آن تکمیل نشده است، گفت: ما این موضوع را پیگیری کردیم و کاملاً تکذیب شد و اگر راه اندازی شود، خلف وعده شهرداری خواهد بود.

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه روابط عمومی شهرداری باید در خصوص مسائل پیرامون سرای ایرانی روشنگری کند، گفت: باید اطلاع رسانی در این خصوص صورت بگیرد و موارد برای مردم روشن شود.


تعداد معتادان متجاهر محله «هاشم آباد» از 60 تا 100 نفر متغیر است/ شهرداری هر شب درگیر جمع آوری این معتادان است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سوپر گل آلومینیوم به پرسپولیس +فیلم