هشدار بورل به اروپا


 هشدار بورل به اروپا

اقتصادنیوز : مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به احتمال اقبال رای‌دهندگان به کاندیداهای راستگرا در انتخابات ماه ژوئن آتی تعیین کرسی‌های پارلمان اروپا، هشدار داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار نگرانی کرد، رای دهندگان اروپایی از ترس تبعات جنگ‌هایی که در نزدیکی این قاره اتفاق می‌افتند در انتخابات ماه ژوئن به انتخاب احزاب راستگرای پوپولیست برای کرسی‌های پارلمان اروپا اقبال نشان خواهند داد.

جوزپ بورل در مصاحبه‌ای با روزنامه گاردین گفت، انتخابات پارلمانی ماه ژوئن آتی اروپا به همان اندازه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا مهم بوده و تاکید کرد، ترس رای‌دهندگان از عواقب ناشناخته رویدادها ممکن است آنها را به سمت حمایت از احزاب راستگرای پوپولیست سوق دهد.

خبر مرتبط
هشدار بورل به اروپا/ آسیب اروپا جبران‌ناپذیر است!

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین و بحران غزه هشدار داد که اروپا در خطر است.

این مقام اروپایی گفت: «من نگران ترس (رای دهندگان) هستم. من نگران هستم که اروپایی‌ها از روی ترسشان رای بدهند. به لحاظ علمی ثابت شده که ترس ما در مواجهه با مسائل ناشناخته و بی اطمینانی باعث تولید یک هورمون می‌شود که دستور به پاسخی برای امنیت می‌دهد. این یک حقیقت است.»

بورل در این مصاحبه به وضعیت کنونی پروژه اتحادیه اروپا در آستانه پایان سال ۲۰۲۳، سالی که در آن دو جنگ یکی در اوکراین و دیگری در غزه اتفاق افتاد، پرداخت.

او خاطرنشان کرد هر دو جنگ آینده این بلوک را تهدید می‌کند و او گفت که نگران شکست اوکراین در جنگش با روسیه است مگر این که تغییری سریع در رویه جنگ رقم بخورد.

بورل مدعی شد نشانه‌ای از اینکه ولادیمیر پوتین، ‌رئیس جمهور روسیه بخواهد جنگ را متوقف کند یا حتی توافقی بر سر اجازه به حفظ شرق اوکراین توسط روسیه حاصل کند، نمی‌بیند.

او جنبش حماس در نوار غزه را نه یک نیروی نظامی بلکه یک ایده خواند و ادعا کرد: برای شکست حماس تنها بمبها کافی نیستند بلکه ایده‌های بهتر لازم است.

اظهارات بورل در حالی مطرح شدند که احزاب دست راستی در سراسر اروپا در ماه‌های اخیر ظاهرا به دلیل نگرانی رای دهندگان در مورد مهاجرت و افت استانداردهای زندگی آنها، اقبال پیدا کردند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «جهانی از تهدیدات در رسانه به ما هجوم می‌آورد و ماه متوجه جنایات روزانه شرورها یا جنگ می‌شویم و این مساله فعالیت‌های هورمونی ناشی از ترس را در ما افزایش می‌دهد.»

او افزود: «احزابی که بتوانند ترس انسانها را به بازی بگیرند و پاسخ‌هایی بد را به سوالهایی خوب ارائه کنند می‌توانند حمایت جمعیت اروپایی‌ها را به خود جذب کنند.»

او پذیرفت که هم دلایل واقعی و هم دلایلی مفروض برای نگران شدن درباره آینده اتحادیه اروپا وجود دارند، اما از رای دهندگان در این قاره خواست از نیروهای سیاسی که بتوانند تحلیل شفافی از وضعیت ارائه دهند، حمایت کنند. بورل گفت: «اگر ما نتوانیم این کار را انجام دهیم، فکر می‌کنم انتخابات اروپا هم ممکن است به اندازه انتخابات آمریکا خطرناک باشد.»

اما او همچنین هشدار داد که در مساله اوکراین موجودیت اتحادیه اروپا در خطر است.

بورل ادعا کرد: «شاید زمان آن رسیده که باید چشممان به خطری برآمده از قدرت بزرگی که نه فقط اوکراین بلکه دموکراسی ما و خود ما را تهدید می‌کند، باشد. و اگر ما سریعا رویه را تغییر نداده و همه ظرفیت‌های خودمان را بسیج نکنیم پوتین اجازه پیدا کرده تا در جنگ در اوکراین پیروز شود. به همان شکل اگر ما نتوانیم تراژدی که در غزه اتفاق می‌افتد را متوفق کنیم فکر می‌کنم که پروژه ما ضربه‌ای خیلی شدید خواهد خورد.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد غروب | 7 انشا زیبا کوتاه و بلند با موضوع غروب برای محصلین