بزرگترین گوشی‌ساز چین به دردسر افتاد!


بزرگترین گوشی‌ساز چین به دردسر افتاد!

زومیت نوشت: دو مدیر ارشد یکی از گوشی‌سازان بزرگ چین در هند دستگیر شدند.

دو کارمند ارشد شرکت چینی تولیدکننده‌ی گوشی ویوو در هند دستگیر شده‌اند. این اقدام در پی دستگیری چهار مدیر اجرایی شعبه‌ی هند ویوو ازجمله تبعه‌ای چینی به‌اتهام پول‌شویی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

گجتی که رفتارهای خشن را ثبت می‌کند!

به‌گفته‌ی منبعی آگاه، ویوو می‌خواهد این دستگیری‌ها را به‌صورت قانونی پیگیری کند. این شرکت اعلام کرد که از اقدام اخیر مقام‌های هند بسیار نگران است.

به‌گزارش رویترز، اداره‌ی جرایم مالی هند که مسئولیت این اقدامات را برعهده داشته، هنوز بیانیه‌ی رسمی صادر نکرده است. این دستگیری‌ها نشانه‌ی دیگری از افزایش بازرسی از کسب‌وکارهای چینی در هند از سال ۲۰۲۰ است.

بزرگترین گوشی‌ساز چین به دردسر افتاد!

ویوو می‌گوید دستگیری‌های اخیر نشان‌دهنده‌ی ادامه‌ی آزار و اذیت و ایجاد فضایی ناامن در چشم‌انداز صنعت است. افراد دستگیرشده روز شنبه در دادگاهی در دهلی احضار و سپس به بازداشتگاه فرستاده شدند. به‌گفته‌ی منابع داخلی که نامی از آن‌ها برده نشده است، این افراد مجدداً در =۲۶ دسامبر (۵ دی) در دادگاه حاضر خواهند شد.

چین و هند از زمان درگیری مرزی در سال ۲۰۲۰، مدتی است که رابطه‌ای شکننده دارند. هند نظارت بر کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاری‌های چین را افزایش داده است و پیش‌ازاین نیز چندین نفر را دستگیر کرده بود.

اتهام‌های مدیران ویوو هنوز مشخص نیست. همچنین، درحال‌حاضر نمی‌توان ملیت افراد دستگیرشده را مشخص کرد. به‌علاوه، معلوم نیست که آیا ویوو نماینده‌ی قانونی این دو مقام ارشد را در دادگاه معرفی کرده است یا خیر.

بیشتر بخوانید:

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1852427

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!