مقاومت عراق، عامل بازدارنده گسترش جنگ غزه


مقاومت عراق، عامل بازدارنده گسترش جنگ غزه

برخی رهبران مقاومت عراق برای اعلام حمایت از حماس در مواجهه با صهیونیست‌ها با رهبران مقاومت فلسطین تماس گرفتند و دبیرکل نُجَباء با رئیس دفتر سیاسی حماس گفت‌وگو کرد. دبیرکل عصائب اهل الحق نیز درباره تدارکات رژیم صهیونیستی برای حمله به غزه هشدار داد و مقاومت عراق اعلام کرد، در صورت مداخله مستقیم آمریکا در این درگیری و حمایت علنی از صهیونیست‌ها در مناقشه مداخله خواهند کرد.

مقاومت عراق، عامل بازدارنده گسترش جنگ غزه

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ مقاومت اسلامی عراق پنج شنبه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد، مجاهدین مقاومت در ادامه رویکرد خود برای مقاومت در برابر اشغالگری، در حمایت از مردم غزه و در پاسخ به قتل‌عام‌های رژیم غاصب صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی که کودکان، زنان و سالمندان را هدف قرار داده اند، با سلاح های مناسب نقطه ای را در ایلات سرزمین های اشغالی هدف قرار دادند.


در این راستا شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نجبا تأکید کرد: عملیات نظامی تا تحقق پیروزی متوقف نخواهد شد، از مقاومت عقب نشینی نمی کنند و سازش نمی پذیرند.

مقاومت اسلامی عراق برای دومین روز متوالی به حملات خود علیه استحکامات دشمن صهیونیستی ادامه می‌دهد


مقاومت اسلامی عراق (متشکل از چندین گروه عراقی) پیش تر اعلام کرده بودند، برای حمایت از غزه هدفی را در شهر ایلات (واقع در جنوبی ترین بخش سرزمین های اشغالی در کرانه دریای سرخ) بمباران کردند؛ غزه منطقه ای است که حدود دو ماه در معرض تجاوز مستمر رژیم صهیونیستی قرار دارد.


در بیانیه روز جمعه مقاومت اسلامی عراق نیز که در وب‌سایت الإعلام الحربی منتشر شد، آمده است: مقاومت اسلامی عراق برای دومین روز متوالی به حملات خود علیه استحکامات دشمن صهیونیستی ادامه می‌دهد.


پیش تر مقاومت اسلامی عراق اعلام کرده بود، از هفته آینده مرحله جدیدی از روند حمایت از فلسطین آغاز می شود. حیدر اللامی، عضو شورای سیاسی جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء فاش کرد، این جنبش به وسیله برخی واسطه‌ها پیام‌های تهدیدآمیز و فریبنده‌ای از سوی دولت آمریکا دریافت کرده است تا از گسترش جبهه جنگ غزه خودداری کند. وی گفت: از تهدیدات آمریکا نمی ترسیم و به عملیات خود با سایر گروه های مسلح مقاومت اسلامی عراق برای مقابله با پادگان ها، منافع و اهداف آمریکا در عراق ادامه می دهیم.


برآیند این بیانیه ها و اعلام مواضع نشان می دهد، با آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر، گروه های مقاومت اسلامی عراق در راستای تبیین مواضع خود در قبال این جنگ، دست به حرکت گسترده سیاسی و رسانه ای زده اند و درواقع جنگ رسانه ای به وسیله گروه های محور مقاومت آغاز شد.


رژیم صهیونیستی در بیانیه های متعددی وعده افزایش تنش داده و این در حالی است که گروه های مقاومت عراق از همان ابتدا حمایت رسمی خود را از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرده بودند. اظهارات و اعلام مواضع آنها به دنبال افزایش حمایت نظامی و سیاسی آمریکا از رژیم صهیونیستی بیشتر شده است؛ چه اینکه ابوحسین الحمیداوی، دبیرکل گردان های حزب الله عراق گفت: حمله حماس راه را برای دستیابی به راهبرد بازدارندگی علیه محور صهیونیستی- آمریکایی هموار می کند.


قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق نیز گفت، این جنبش آماده است و تماشاگر رویدادها نخواهد بود. گروه های عراقی خوشحالی خود را از حمله حماس به سرزمین های اشغالی پنهان نکردند و جشن خود را به بستر شبکه های اجتماعی کشاندند.


برخی رهبران گروه‌های مقاومت برای اعلام حمایت از حماس در مواجهه با صهیونیست ها با رهبران مقاومت فلسطین تماس گرفتند و دبیرکل نُجَباء با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس گفت و گو کرد. دبیرکل عصائب اهل الحق نیز درباره تدارکات رژیم صهیونیستی برای حمله به غزه هشدار داد و مقاومت عراق اعلام کرد، در صورت مداخله مستقیم آمریکا در این درگیری و حمایت علنی از صهیونیست ها در مناقشه مداخله خواهند کرد.


ابوعلاء الولایی، دبیرکل گردان‌های سیدالشهدا (ع) هشدار داد، هرگونه مداخله مستقیم آمریکا در غزه برای حمایت از رژیم صهیونیستی کل مواضع آمریکا در منطقه را به اهداف مشروع محور مقاومت تبدیل می‌کند.

گروه های عراقی خوشحالی خود را از حمله حماس به سرزمین های اشغالی پنهان نکردند و جشن خود را به بستر شبکه های اجتماعی کشاندند


هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر نیز هشدار داد، اگر آمریکایی ها در جنگ غزه مداخله کنند، مقاومت عراق نیز ورود خواهد کرد و همه اهداف آمریکا را مشروع تلقی می کند. شیخ اکرم الکعبی گفت، هرگونه مداخله آمریکا یا سایر کشورها برای حمایت از رژیم صهیونیستی با پاسخ نظامی قاطعانه مواجه خواهد شد و افزود، اگر رژیم صهیونیستی دایره نبرد را گسترش دهد، با پهپادها و موشک‌های مقاومت مواجه خواهد شد.


استفاده گروه‌های عراقی از پهپادها و موشک‌های با ظرفیت تخریب محدود برای حمله به مواضع نظامی آمریکا و خودداری از هدف قرار دادن سفارت این کشور در بغداد در گذشته، نشان‌دهنده تلاش محور مقاومت برای کنترل تنش کنونی خود و استفاده از آن به عنوان عامل فشار بر سیاست آمریکا به جای تبدیل به تقابل آشکار است. بنابراین گام های بعدی مقاومت تا حد زیادی به روند جنگ غزه و توسعه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی بستگی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


افزایش 11برابری درآمد عملیاتی صنعت خودرو و قطعات