ما جاسوس نیستیم: پشت پرده پرونده نظرسنجی


ما جاسوس نیستیم: پشت پرده پرونده نظرسنجی

مقدمه: با آغاز پیگیری و تحقیقات دادگاه مطبوعات علیه سه تن از اعضای مرکزی جبهه مشارکت به اتهام فروش اطلاعات امنیتی و جاسوسی برای بیگانه بر آن شدم تا ضمن بررسی و موشکافی دقیق، عناوین اتهامی و تشریح یک سلسله مسایل در خصوص واقعیت نظرسنجی انجام شده،...

مقدمه:
با آغاز پیگیری و تحقیقات دادگاه مطبوعات علیه سه تن از اعضای مرکزی جبهه مشارکت به اتهام فروش اطلاعات امنیتی و جاسوسی برای بیگانه بر آن شدم تا ضمن بررسی و موشکافی دقیق، عناوین اتهامی و تشریح یک سلسله مسایل در خصوص واقعیت نظرسنجی انجام شده، ضمن تحقیق تحلیلی پیرامون آنچه که صورت گرفته و آنچه که منتسب گردیده ارائه کنم.
در این راستا، عناوین اتهامی دفاعیات، وقایع پشت پرده و زدوبندها و روابطی که وخیم توصیف گردیده به دقت مورد کنکاش قرار گرفته و آنچه که تسویه حسابهای جناحی و تلاش برای فروپاشاندن نامیده میشود، به دقت برملا گردیده است. در این خصوص حتی کوشش گردیده که ادعاهای درست یا احتمالاً نادرست بخشهایی از جریانهای اثرگذار بر تحولات آنی و آنهایی که موضع گیری هایشان در شدت اتهامات و مجازات تاثیر دارد، بیان شود. بنابراین شناخت کامل ماهیت گروه ها و عکس العمل های احتمالی آنچنان که با واقعیت تطابق دارد مهم و اساسی محسوب میشود.
گرچه نمیتوان از آنچه که مصلحتهای اساسی نامیده می شود و در روابط جناحی و سیاسی سرسخت ترین مخالفان دو جناح سیاسی دیده می شود، کاملاً غفلت کرد، اما می توان گفت که همیشه صلاح در این بوده که واقعیتهایی مسکوت نگه داشته شود و وارونه هایی از یک حقیقت در اختیار افکار عمومی نهاده شود.
در پایان ضمن استقبال از هرگونه نقد و نظر متذکر میگردد که این مردم ایران هستند که باید تشخیص دهند چه کسانی و با چه عناوینی خائن به ملت محسوب میشوند بنابراین امید است که عموم ملت فرهیخته و آگاه ایران با کنجکاوی تحسین برانگیز خود آنچه را درست تشخیص میدهند برداشت نمایند.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جوانان امروز - شماره 367 - آبان 1352