یکی از مرگبارترین حملات اسرائیل به اردوگاه پناهندگان/ بمباران همزمان در 3 اردوگاه غزه


یکی از مرگبارترین حملات اسرائیل به اردوگاه پناهندگان/ بمباران همزمان در 3 اردوگاه غزه

رکنا سیاسی : در یکی از مرگبارترین حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاههای پناهندگان در مرکز نوار غزه دست کم 70 نفر به شهادت رسیدند.

به گزارش شبکه الجزیره ، رژیم اشغالگر صهیونیستی بامدادامروز ( دوشنبه ) در هشتادمین روز از تجاوز نظامی خود به نوار غزه دست به جنایت جدیدی جدید که در اثر آن تاکنون 70 نفر به شهادت رسیده است، تا نشان دهد برخلاف ادعای این رژیم و حامی آن در آمریکا و اروپا، فرقی بین نظامی و غیر نظامی نمی‌گذارد. عمده این شهدا را زنان و کودکان تشکیل می‌دهد.

وزارت بهداشت نوار غزه بامداد امروز( دوشنبه) اعلام کرد که رژیم آپارتاید اسرائیل چند واحد مسکونی در اردوگاه المغازی واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کرده است و در سحرگاه امروز 70 غیر نظامی به شهادت رسیده‌اند و پیکر بیشتر آن‌ها به بیمارستان الاقصی منتقل شده‌اند.

شبکه الجزیره این حمله را جزو بدترین حملات اسرائیل به غیرنظامیان طی هفته‌های گذشته خوانده است.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه می‌گوید تعداد شهدا در حمله به اردوگاه المغازی به 70 نفر رسیده است، اما با توجه به اینکه بسیاری از مردم همچنان زیر آوار هستند، احتمال افزایش این تعداد وجود دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه همچنین گفت که اسرائیل ساکنین غزه را به مناطقی که ادعا می‌کند امن هستند هدایت و این مکانها را به مناطق کشتار دسته جمعی تبدیل می کند.

وی تاکید کرد آنچه در اردوگاه المغازی رخ می دهد، نابودی کل یک منطقه مسکونی است.

خبرنگار الجزیره در غزه همچنین از بمباران یک منزل مسکونی در منطقه معان در خان یونس و کشته شدن دست کم 11 نفر خبر داد.

ساعاتی پیش از این ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته دست کم 15 نظامی اسرائیلی در غزه کشته شده اند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در جلسه امروز کابینه گفت: «جنگ بهای بسیار سنگینی بر ما تحمیل می‌کند. با این حال، چاره‌ای جز ادامه جنگ نداریم. »

ده‌ها مجروح و مفقود در کشتار جدید اشغالگران در اردوگاه المغازی

یکی از مرگبارترین حملات اسرائیل به اردوگاه پناهندگان/ بمباران همزمان در 3 اردوگاه غزه

ده‌ها شهروند فلسطینی که اکثر آنها کودک و زن بودند، در کشتار جدید شبانه نیروهای اشغالگر پس از هدف قرار دادن بسیاری از منازل در اردوگاه مغازی در مرکز نوار غزه، شهید و مجروح شدند.

منابع پزشکی در بیمارستان شهدای الاقصی انتقال ۷۰ شهید از جمله شهدایی که بدنشان تکه تکه شده بود را در نتیجه بمباران و حملات توپخانه‌ای که بسیاری از منازل اردوگاه المغازی را هدف قرار داد تأیید کردند و افزودند که تعدادی از مجروحان نیز به بیمارستان منتقل شده‌اند که برخی در شرایط بسیار وخیم هستند.

سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی گفت: اکثر شهدای منتقل شده از اردوگاه مغازی و البریج کودکان، زنان و سالمندان بودند.

به نقل از خبرگزاری سما، دکتر اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه با تایید اینکه آنچه در اردوگاه المغازی در حال رخ دادن است، نابودی کل یک منطقه مسکونی است، خاطرنشان کرد: تعداد شهدا به ۷۰ نفر رسید، اما تعدادشان به دلیل اینکه افراد زیادی در زیر آوار هستند، احتمالا افزایش یابد.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه هدف گیری‌ها در منطقه مرکزی متمرکز بود، خاطرنشان کرد: اشغالگران ساکنان را به محل کشتار جمعی خود در مناطقی که ادعا می‌کنند امن هستند هدایت می‌کنند.

القدره خاطرنشان کرد: نیروهای اشغالگر اسرائیل جاده اصلی بین اردوگاه‌ها در منطقه مرکزی را بمباران می‌کنند تا مانع از ورود آمبولانس‌ها و خودروهای دفاع مدنی به نقاط مختلف هدف شوند.

مسلمانان و مسیحیان در غزه در کریسمس زیر آتش هستند

نمایندگی ایران در سازمان ملل در ژنو در پیامی نوشت: مسلمانان و مسیحیان در غزه در ایام کریسمس غزه زیر آتش هستند، چون شورای امنیت درخواست آتش‌بس نمی‌دهد.

نمایندگی ایران در ژنو در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس به مناسبت میلاد مسیح و کریسمس با انتشار تصویری از کلیسای سنت پرفیریوس که در ماه اکتبر توسط رژیم اسراییل مورد حمله قرار گرفت، نوشت: هر سال در ایام کریسمس در فلسطین، جایی که حضرت عیسی (ع) به دنیا آمد، فلسطینی ها میلاد عیسی (ع) و تولد دوباره امید را جشن می گیرند. امروز بیت لحم احساس پوچی و فلسطین نیز احساس شکستگی می کند. هم مسلمانان و هم مسیحیان در غزه زیر آتش هستند، زیرا شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست آتش بس را نمی دهد.

اسرائیل یکی از مخرب‌ترین جنگ‌های قرن را در غزه به راه انداخته است

روزنامه واشنگتن پست ضمن تحلیل و بررسی تصاویر ماهواره‌ای، داده‌های مربوط به حملات هوایی، ارزیابی‌های سازمان ملل و مصاحبه با بیش از ۲۰ تن از امدادگران و کارشناسان حوزه تسلیحات و جنگ هوایی، گزارش داد که رژیم صهیونیستی یکی از مخرب‌ترین جنگ‌های قرن را در غزه به راه انداخته است؛ جنگی که در آن برخی از مهیب‌ترین بمب‌ها بر سر غیرنظامیان فلسطینی آوار می‌شوند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به عملیات طوفان‌الاقصی در تاریخ هفتم اکتبر (پانزدهم مهر) حمله‌ تمام‌عیاری را علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه به راه انداخته که تاکنون همزمان با هفتاد و نهمین روز از جنگ، بیش از ۲۰ هزار تن به شهادت رسیده‌اند و بسیاری بی‌خانمان شده‌اند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن ‌پست در گزارشی نوشت: شواهد و مدارک نشان می‌دهند که اسرائیل جنگ علیه غزه را با سرعت و در مقیاسی آغاز کرده که احتمالا از هر درگیری اخیری فراتر رفته و موجب تخریب ساختمان‌های زیادی شده است. ویرانی این جنگ در مقایسه با درگیری‌های حلب سوریه طی سالهای ۲۰۱۳ الی ۲۰۱۶ و کارزار تحت رهبری آمریکا برای شکست داعش در موصل، عراق، رقه و سوریه در سال ۲۰۱۷، در زمان بسیار کمتری رخ داده است.

این روزنامه هم‌چنین تاکید می‌کند که ارتش رژیم صهیونیستی حملات هوایی گسترده و مکرری را در حوالی بیمارستان‌ها، جایی که انتظار می‌رود تحت قوانین جنگی مورد محافظت ویژه‌ای قرار بگیرند، انجام داده است. تصاویر ماهواره‌ای که توسط خبرنگاران روزنامه واشنگتن پست بررسی شده، چندین گودال را در نزدیکی ۱۷ بیمارستان از ۲۸ بیمارستان موجود در شمال غزه نشان می‌دهد؛ منطقه‌ای که بمباران و درگیری‌های شدیدی را در دو ماه اول جنگ شاهد بود. طبق تصاویر ثبت‌شده، ۱۰ مورد از گودال‌ها بر اثر بمب‌هایی به وزن ۲۰۰۰ پوند (بیش از ۹۰۰ کیلوگرم) ایجاد شده‌اند.

«مایکل لینک» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین اشغالی که از سال‌های ۲۰۱۶ الی ۲۰۲۲ در این مقام خدمت می‌کرد، گفت: مقیاس تلفات غیرنظامیان فلسطینی در چنین مدت کوتاهی ظاهرا بالاترین میزان تلفات غیرنظامیان در قرن بیست و یکم است.

با وجود چنین مدارک و گزارش‌هایی، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به سوالات روزنامه واشنگتن پست ادعا می‌کنند: اسرائیل در پاسخ به حملات حماس، در تلاش است تا حماس را نابود کند. ما بر خلاف حملات عمدی حماس علیه مردان، زنان و کودکان، قوانین بین‌المللی را دنبال می‌کنیم و تمهیداتی را برای کاهش تلفات غیرنظامی می‌اندیشیم!

هم‌زمان با اینکه رژیم صهیونیستی به جنایات خود ادامه می‌دهد، تصاویر ماهواره‌ای بررسی شده توسط واشنگتن پست نشان می‌دهند که چگونه حملات سنگین در حوالی بیمارستان‌های غزه تمامی مناطق اطراف را ویران کرده، زیرساخت‌ها را نابود و غیرنظامیان را آواره کرده و اغلب ادامه فعالیت بیمارستان‌ها را غیرممکن ساخته است.

جهت ارزیابی ویرانی‌ها در اطراف بیمارستان‌های غزه، روزنامه واشنگتن پست داده‌های مرکز ماهواره‌ای سازمان ملل را در مناطقی به عمق ۱۸۰ متر تجزیه و تحلیل کرده است. کوچکترین عمق این گودال‌ها بر اثر بمب‌هایی به وزن ۲۵۰ پوند (بیش از ۱۱۳ کیلوگرم) و بزرگترین عمق آنها بر اثر بمب‌هایی به وزن ۲۰۰۰ پوند (۹۰۷.۱۸ کیلوگرم) ایجاد شده‌اند.

یورش اشغالگران به شهر و اردوگاه «طولکرم» در کرانه باختری

گروه‌های مقاومت فلسطین با اشغالگران صهیونیستی که به شهر و اردوگاه طولکرم در کرانه باختری یورش آورده بودند، به شدت مقابله کرده و با استفاده از بمب‌های دست‌ساز خسارات و تلفاتی را به خودروها و نیروهای آنها وارد آوردند.

گردان طولکرم، وابسته به گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که در اردوگاه نور شمس، درگیری‌های شدیدی را با رژیم اشغالگر آغاز کرده است.

این گردان گزارش داد: رزمندگان ما در اردوگاه نور شمس در نزدیکی طولکرم وارد درگیری‌های شدیدی با اشغالگران شدند.

همچنین این گردان اعلام کرد که رزمندگانش با بمب‌های کنار جاده‌ای نیروهای رژیم اشغالگر را هدف قرار دادند که در نتیجه آن چند دستگاه از خودروهای نظامی سنگین آنها که به داخل اردوگاه یورش آورده بودند، آسیب دیدند و تلفاتی نیز در میان آنها بر جای گذاشت.

گردان شهدای الاقصی، شاخه نظامی جنبش فتح نیز اعلام کرد که نیروهایش در عملیات مقابله با یورش اشغالگران به اردوگاه نور شمس در نزدیکی طولکرم شرکت کرده و آنها را به شدت هدف تیراندازی قرار دادند و بمب‌هایی با قابلیت انفجار بالا را در نزدیکی اشغالگران منفجر کردند.

خبرنگار الجزیره نیز با اشاره به تداوم درگیری‌ها میان نیروهای مقاومت و اشغالگران در اردوگاه نور شمس، گفت: درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران در ورودی اردوگاه واقع در شرق طولکرم رخ داد.

همچنین برخی شاهدان عینی گزارش دادند، نیروهای مقاومت یک گروه از نیروهای پیاده‌نظام ارتش رژیم صهیونیستی را در محله «المنشیه» در اردوگاه نور شمس با بمب دست‌ساز هدف قرار داده و خودروهای آنها را نیز با بمب‌هایی با شدت انفجاری بالا هدف قرار دادند. در مقابل اشغالگران چند تن از شهروندان فلسطینی را بازداشت کرده و تک‌تیراندازهای خود را بر بالای چند ساختمان در طولکرم و اردوگاه نور شمس مستقر کردند.

همچنین به گفته خبرنگار الجزیره، درگیری‌ها میان دو طرف در داخل اردوگاه برای چند ساعتی ادامه داشت و صدای انفجارهای بزرگی از آنجا شنیده شد و در ادامه اشغالگران از این اردوگاه عقب‌نشینی کردند.

جنایت جدید اسرائیل به اردوگاه المغازی برای جلوگیری از شکست ارتش است

جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به جنایت جدید رژیم صهیونیستی به اردوگاه المغازی در مرکز غزه گفت که این جنایت برای جلوگیری از فشارهای داخلی از شکست ارتش است.

به گزارش خبرگزاری "سما" فلسطین، این جنبش افزود: دشمن جنایتکار صهیونیستی بامداد امروز جنایتی وحشیانه را در ارودگاه آوارگان المغازی در مرکز نوار غزه مرتکب شد و خانه‌های فلسطینیان را در این منطقه بمباران کرد که بر اثر آن تا این لحظه ۷۰ نفر به شهادت رسیدند که این جنایت در راستای ادامه نسل‌کشی و کشتار جمعی کودکان و غیرنظامیان فلسطینی در غزه انجام می‌گیرد.

حماس هشدار داد که این بمباران جنایتکارانه و بزدلانه علیه غیرنظامیان در خانه‌های خود تلاشی برای روحیه‌ دادن به ارتش شکست خورده است که تحت حمایت دولت بایدن به عنوان شریک اول جنایات دشمن صهیونیستی در حق ملت فلسطین قرار دارد.

دکتر اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه المغازی در مرکز این باریکه دست به جنایتی بزرگ و کشتار جمعی زده و یک بلوک مسکونی کامل را بمباران کرده که در جریان آن تاکنون ۷۰ تن شهید شدند.

القدره همچنین گفت که با توجه به این که شمار زیادی از افراد زیر آوار مانده اند، احتمالا شمار شهدای این جنایت افزایش یابد.

سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی نیز تاکید کرد که بیشتر شهدایی که به این بیمارستان انتقال داده شدند، زن و کودک و افراد سالخورده هستند.


یکی از مرگبارترین حملات اسرائیل به اردوگاه پناهندگان/ بمباران همزمان در 3 اردوگاه غزه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ رونماییِ چین از اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی