چگونه مدیرعاملی با این همه مشغله می تواند شرکتی را سامان دهد؟


چگونه مدیرعاملی با این همه مشغله می تواند شرکتی را سامان دهد؟

مدیر عامل بیمه سامان با یک دست چندین هندوانه بزرگ مدیریتی برداشته که ظاهرا نه تنها از پس آن برنیامده بلکه وضعیت بیمه سامان را به لحاظ بنیادی بدتر کرده است. چرا که مدیرعامل شرکت در چندین شرکت زیر مجموعه شرکت بیمه سامان و دیگر شرکت ها عضویت داشته...

چگونه مدیرعاملی با این همه مشغله می تواند شرکتی را سامان دهد؟

مدیر عامل بیمه سامان با یک دست چندین هندوانه بزرگ مدیریتی برداشته که ظاهرا نه تنها از پس آن برنیامده بلکه وضعیت بیمه سامان را به لحاظ بنیادی بدتر کرده است. چرا که مدیرعامل شرکت در چندین شرکت زیر مجموعه شرکت بیمه سامان و دیگر شرکت ها عضویت داشته و به همین دلیل و بر اساس مشغولیت زیاد فضای بنیادی شرکت بیمه سامان را با خطر متوجه کرده است.

به گزارش بانکداری ایرانی، بر اساس اطلاعات موجود در روزنامه رسمیِ؛ مدیر عامل شرکت بیمه سامان ؛ عضو هیات مدیره شرکت بیمه سامان؛ شبکه نوآفرینی سرآمد؛ شرکت ایده پردازان بازار سرمایه امین؛ شرکت هدینگ سرآمد ؛ انجمن حرفه ای صنعت بیمه؛ شرکت اریکه سرزمین سیمرغ و موارد دیگر عضویت دارد که سبب می شود تا بخش اصلی زمان یک شخص را بگیرد و از همه مهمتر اشتغال در نقش مدیریت یک شرکت بزرگی مانند بیمه سامان ؛ خود نیاز به زمان زیادی دارد که سبب می شود تا هر شخصی را از کارهای دیگر رها کند. حال سوال اساسی این است آیا عضویت در چند شرکت همزمان قانونی است یا خیر؟

چگونه مدیرعاملی با این همه مشغله می تواند شرکتی را سامان دهد؟


چگونه مدیرعاملی با این همه مشغله می تواند شرکتی را سامان دهد؟

چگونه مدیرعاملی با این همه مشغله می تواند شرکتی را سامان دهد؟

بر همین اساس باید با نگاه به وضعیت بنیادی ؛ شرایط شرکت را با این همه مشغولیت مدیرعامل شرکت بررسی کرد.

براساس مشاهده بر صورت های مالی شرکت از سال 1399 تا شهریور 1402 مشخص می شود که بازدهی دارایی شرکت در سال 1399 رقم 19 درصد بود. اما در پایان سال گذشته به رقم 3.76 درصد کاهش یافته که نشان می دهد که در دوسال گذشته حدود شش برابر کم شده است.

بازدهی سرمایه شرکت هم از رقم 75 درصد به 22 درصد کاهش یافت.

نسبت جاری که منعکس کننده توانایی یک شرکت برای تولید وجه نقد کافی برای پرداخت تمام بدهی‌هایش پس از سررسید آن‌ها است؛ برای بیمه سامان وضعیت کاهشی داشته است و از رقم 1.21 درصد به یک درصد رسید. در مقابل نسبت های بدهی و یا اهرمی شرکت در حال افزایش است . نسبت بدهی شرکت از رقم 75 درصد به 90 درصد رسیده است. نسبت بدهی جاری به ارزش ویژه از رقم سه درصد در سال 1399 به رقم 5 درصد در سال 1401 رسیده است.

این وضعیت روبه کاهش شرایط بنیادی شرکت در حال حاضر هم ادامه داشته و در صورت های مالی شش ماهه نخست 1402 هم نمایان است.

بر همین اساس تحولاتی که روی صورت های مالی شرکت بیمه سامان به نمایش درآمده نشان از تاثیرپذیری از تورم بالای 40درصدی است که سبب شده تا بخشی از صورت های مالی شرکت رشد پیدا کند.

در سال 1400 شرکت بیمه سامان 16 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید کرد. در سال 1401 هم 25 هزار میلیارد ریال حق بیمه فروخت. در سال 1400 این شرکت مبلغ 11 هزار میلیارد ریال خسارت و مزایای پرداختی ناخالص داشت که در سال 1401 نزدیک به دو برابر رشد داشته و به رقم 20 هزار میلیارد ریال رسید .

یعنی در سال 1400 نسبت خسارت بیمه سامان رقم 68 درصد بود ولی در سال گذشته نسبت خسارت به رقم حدود 81 درصدی افزایش یافته است.

همانگونه که با بررسی های شرایط بنیادی شرکت پیداست وضعیت شرکت در حال بدتر شدن است و مدیرعاملی که رو به روز بر مشاغل گوناگون خود می افزاید قطعا توجهی به وضعیت بنیادی شرکت ندارد و تنها با توجه به شرایط تورمی به سهامداران شرایط زیبایی را به نمایش می گذارد.

*****************

این رسانه ضمن توجه به اصول حرفه ای خود از پاسخ بیمه سامان استقبال می کند چراکه تعامل سازنده از ارزش های سازمانی این پایگاه خبری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان