ترومای کودکی، عامل دردهای جسمی در بزرگسالی


ترومای کودکی، عامل دردهای جسمی در بزرگسالی

تحقیقات جدید نشان می دهد ترومای دوران کودکی باعث افزایش شبح درد مزمن در بزرگسالی می شود.

ترومای کودکی، عامل دردهای جسمی در بزرگسالی

به گزارش راهبرد معاصر، محققان اطلاعات بیش از ۷۵ ساله مربوط به بیش از ۸۲۶۰۰۰ نفر را بررسی کردند. این داده‌ها شامل اطلاعاتی در مورد میزان سوءاستفاده جسمی، عاطفی یا جنسی، به علاوه سایر آسیب‌های جدی دوران کودکی بود.

بررسی آنها ارتباط قوی بین سابقه آزار جسمی در دوران کودکی و شرایط درد مزمن در طول دهه‌ها بعد پیدا کرد. اما سایر اشکال تجارب نامطلوب دوران کودکی نیز مرتبط به نظر می‌رسید.

«آندره بوسیرز»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه مک گیل در مونترال کانادا، می‌گوید: «این نتایج بسیار نگران‌کننده است، به‌ویژه از آنجایی که بیش از ۱ میلیارد کودک – نیمی از جمعیت کودکان جهان – هر ساله در معرض تجارب نامطلوب دوران کودکی قرار می‌گیرند و آنها را در معرض خطر افزایش درد مزمن و ناتوانی در آینده قرار می‌دهد.»

علاوه بر انواع مختلف سو استفاده، آسیب‌های دیگری که در تحلیل جدید گنجانده شده است، شامل خشونت خانگی، زندگی با یکی از اعضای خانواده که سو مصرف مواد دارد یا از دست دادن والدین است.

شرایط درد مزمن بزرگسالان در این مطالعه شامل کمردرد، آرتریت، سردرد و میگرن بود که اغلب آنقدر شدید بود که زندگی روزمره را مختل کند.

به طور کلی، کودکانی که مستقیماً در معرض بی‌توجهی یا آزار جسمی، جنسی یا عاطفی قرار گرفته بودند، ۴۵ درصد بیشتر در معرض ابتلاء به یک بیماری درد مزمن در بزرگسالی بودند.

بدرفتاری فیزیکی بیشترین تأثیر را داشت، زیرا هم با درد مزمن و هم با درد عادی آنقدر مرتبط بود که منجر به ناتوانی واقعی شد.

این مطالعه نشان داد که وجود مواردی مانند خشونت خانگی، سو مصرف مواد والدین یا از دست دادن والدین احتمال درد مزمن را بیشتر می‌کند.

به گفته محققان، درک بهتر این ارتباط ممکن است به راه‌های جدید و بهتری برای کمک به جلوگیری از این پیامدهای طولانی‌مدت منجر شود./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی