بیماری اضطرابی پانیک را بیشتر بشناسید


بیماری اضطرابی پانیک را بیشتر بشناسید

موضوعی که مردم با آن مواجه می‌شوند و گاهی مجبور می‌شوند حتی شبانه خود را به اورژانس‌های روانپزشکی برسانند بیماری‌های اضطرابی یا پانیک است.

دکتر فائزه تاتاری متخصص اعصاب و روان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این خصوص گفت: اضطراب تا حدی واکنش طبیعی است و مکانیسم دفاعی ما در برابر خطر می‌باشد، اما معمولا در مورد حملات استرسی بدون اینکه موضوع و یا حادثه‌ای برای استرس و اضطراب وجودداشته باشد این حمله پیش میاد.

وی گفت: علائم به صورت ترس ناگهانی و شدید نشان داده می‌شود به طوریکه آرامش فرد را بهم میزند و در حد چند دقیقه تپش قلب، لرزش و تنگی نفس ایجاد می‌کند و بیمار گمان می‌کند که بیماری قلبی دارد و حتی گاهی فرد احساس می‌کند که هر لحظه ممکن است دیوانه شود.

به گفته دکتر تاتاری بخشی از بیماری‌های جسمانی هم مانند: کم کاری یا پرکاری تیروئید یا کمبود ویتامین ب ۱۲ یا کمبود آهن باعث این بیماری می‌شود.

این پزشک متخصص عنوان کرد: عمدتاً ترس و اضطراب علائمی را در فرد ایجاد می‌کند که آرام آرام روی عملکرد اجتماعی و روابط با دیگران تاثیر می‌گذارد و اهمیت این موضوع را دو چندان می‌کند.

وی با بیان اینکه درمان‌های خاصی مثل درمان‌های دارویی و درمان‌های غیر دارویی موثر برای این بیماری وجود دارد گفت: یک باور اشتباه وجود دارد که دارو‌هایی که برای اضطراب استفاده می‌شود باعث اعتیاد به آن دارو‌ها می‌شود و این باور درست نیست، چون اگر دارو به اندازه باشد به هیچ وجه باعث اعتیاد نمی‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال ابجد امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403/ گمشده ای را پیدا میکنی!