بازداشت 13 کارمند دستگاه‌های قضائی در سمنان / جرمشان اعلام شد


 بازداشت 13 کارمند دستگاه‌های قضائی در سمنان / جرمشان اعلام شد

حوادث رکنا: مبارزه با فساد در دستگاه قضائی استان سمنان، منجر به دستگیری 13 نفر شد.

به گزارش رکنا، محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، نظارت مستمر و برخورد جدی با فساد درون و برون قوه قضائیه را لازم و مهم دانست تا با شناسایی بسترها و فرآیندهای فسادزا و اصلاح عناصر غافل، باور و اعتماد مردم به کارگزاران نظام خدشه‌دار نشود.

عبداللهی افزود: در تیرماه سال جاری، مبارزه با فساد درون و برون قوه قضائیه از جمله مأموریت‌های مقام معظم رهبری به دستگاه قضائی کشور بود که به دفعات مورد تأکید رئیس قوه قضائیه قرار گرفت.

وی ادامه داد: در همین راستا، دستگاه قضائی استان سمنان نسبت به گزارشات ناظر بر وقوع تخلف و فساد درون سازمانی بی‌اعتنا نبوده و حساسیت ویژه‌ای را در دستور کار قرار می‌دهد تا اصل یکسان بودن اشخاص برابر قانون به‌درستی ایفا شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی مأموران اطلاعاتی و عملیاتی مرکز حفاظت و اطلاعات استان سمنان تصریح کرد: در 9 ماهه گذشته، 350 گزارش به آن مرکز ارسال و 13 نفر از شاغلان و مرتبطان دستگاه قضائی و سازمان‌های تابعه استان سمنان شناسایی، دستگیر و به مراجع قانونی صالح معرفی شدند.

عبداللهی با اشاره به عمده عناوین اتهامات گفت: عناوین مجرمانه‌ای از قبیل جعل اوراق قضائی، کارچاق‌کنی و ادعای نفوذ، کلاهبرداری و غصب عنوان مأموران دولتی، دریافت رشوه و ارتباط نامشروع را می‌توان در این راستا بیان کرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: دستگاه قضائی استان داعیه‌دار صیانت است و در قبال گزارشات واصله بی‌تفاوت نیست و با تعامل ارزشمند و سازنده‌ای که با دستگاه‌های نظارتی دارد، ارجاع و پیگیری برخوردهای قانونی و بدون اغماض و منطبق با موازین را انجام می دهد.


 بازداشت 13 کارمند دستگاه‌های قضائی در سمنان / جرمشان اعلام شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رشوه و اختلاس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی