کنعانی: رژیم صهیونیستی چاره‌ای جز پایان جنگ ندارد / انگلیس در جایگاه متهم است


کنعانی: رژیم صهیونیستی چاره‌ای جز پایان جنگ ندارد / انگلیس در جایگاه متهم است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: ضرورت دارد جامعه بین‌المللی با عبور از مرحله صدور بیانیه، اقدام عملی در پیش بگیرند و مانع کشتار مردم بی‌دفاع فلسطینی‌ها شوند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا) «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز در نشست خبری، ضمن تبریک سال نو میلادی، اظهار کرد: در برخی مناطق به خصوص در فلسطین عزیز و حتی در زادگاه میلاد مسیح (ع) بر اساس گزارش‌های منتشر شده، مسیحیان عزیز برای ابراز همدردی با مردم فلسطین، برگزاری جشن‌های عید کریسمس را تعطیل کرده‌اند.

وی افزود: جای تأسف است که رژیم اسرائیل در این روزها، دست از جنایات خود برنمی‌دارد و به کشتار خود در غزه ادامه می‌دهد؛ در شب میلاد حضرت مسیح (ع) شاهد انتشار تصاویر دردناک از کشتار فلسطینیان بودیم. وی ادامه داد: گزارش‌های منتشره توسط منابع رسمی فلسطینی، حاکی از آن است که در بمباران اخیر، بیش از ۷۰ نفر از مردم فلسطین به طور یک‌جا به خاک و خون، کشیده شده‌اند.

کنعانی ادامه داد: این جنایت، نشان داد که رژیم صهیونیستی به هیچ یک از آموزه‌های دینی و قوانین بین‌المللی، پایبند نیست و ضرورت دارد جامعه بین‌الملل با عبور از مرحله صدور بیانیه، اقدام عملی در پیش بگیرد و مانع کشتار مردم بی‌دفاع فلسطینی‌ها شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در مورد نتایج رایزنی‌ها درباره تحولات فلسطین، گفت: متأسفانه با وتوی قطعنامه‌ای که در شورای امنیت سازمان ملل متحد به تصویب رسید، یک‌بار دیگر نقش حمایتی تمام عیار آمریکا از رژیم اسرائیل، به منصه ظهور رسید؛ دولت آمریکا مانع درج چنین بندی در قطعنامه شد و برای تصویب قطعنامه هم رأی ممتنع داد.

کنعانی ادامه داد: دولت آمریکا نشان داد که برای ادامه جنگ در نوار غزه، در کنار رژیم صهیونیستی قرار دارد؛ برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به نوار غزه، دیدگاه خود را به طور روشن بیان کرده‌ایم؛ ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه در سایه بمباران‌های مستمر در غزه، ممکن نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بی‌محتوا دانستن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه گفت: جامعه جهانی و ۱۵۳ کشور، اراده و خواست خود را تاکنون نشان داده‌اند و به قطعنامه‌ای که حاوی بند توقف جنایات است، رأی داده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید