واکنش ایران به قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره جنگ غزه/بی‌محتوا و غیرقابل اجراست


واکنش ایران به قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره جنگ غزه/بی‌محتوا و غیرقابل اجراست

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به قطعنامه اخیرشورای امنیت سازمان ملل در مورد جنگ غزه گفت: قطعنامه تصویب شده یک قطعنامه بی‌محتوا و غیرقابل اجراست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، ناصر کنعانی، در نشست خبری خود با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی با بیان مطلب فوق گفت: امروز افکار عمومی دنیا از جمله مسیحیان عزیز خواستار توقف فوری جنایات های صهیونیست ها علیه مردم غزه هستند.

خبر مرتبط
پیام کنعانی به شورای امنیت درباره تحولات غزه

اقتصادنیوز : کنفرانس بین‌المللی تهران درباره فلسطین با برگزاری همزمان و جداگانه دو نشست تخصصی صبح امروز در هتل آزادی تهران آغاز به کار کرد.

وی با بیان این که برخی از مسیحیان به خاطر این جنگ و جنایت‌های صورت گرفته توسط صهیونیست‌ها، تصمیم بر این گرفته‌اند که ایام کریسمس را جشن نگیرند، ادامه داد: جای تأسف است که صهیونیست‌ها در این روزها و شب میلاد حضرت مسیح دست از جنایت‌های خود بر نداشته‌اند و همچنان به انجام جنایت علیه مردم فلسطین ادامه می‌دهند.

خبر مرتبط
آغاز کنفرانس بین‌المللی تهران درباره فلسطین + جزئیات

اقتصادنیوز :سخنگوی وزارت خارجه جزئیات "کنفرانس بین‌المللی تهران در خصوص فلسطین" را اعلام کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قطعنامه اخیرشورای امنیت سازمان ملل در مورد جنگ غزه گفت: قطعنامه تصویب شده یک قطعنامه بی‌محتوا و غیرقابل اجراست و این قطعنامه عملاً چیزی نیست که ملت فلسطین به آن نیاز دارد و منعکس کننده خواسته جامعه جهانی برای توقف فوری جنگ نیست.

کنعانی در مورد اتهام‌زنی‌های اخیر دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس علیه ایران گفت: ادعاهای غیر قابل قبول وزیر خارجه انگلیس مشابه ادعاهای آمریکایی‌ها بی‌پایه و اساس، تکراری، نخ نما و مردود است و در چارچوب حمایت دولت انگلیس از رژیم غاصب اسرائیل مطرح می‌شود و بیان این ادعاها از سوی شخص دیوید کامرون که سران رژیم صهیونیستی از او به عنوان بهترین دوست این رژیم در غرب یاد کرده اند، عجیب و دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه دولت انگلیس در ارتباط با تحولات جاری در غزه دارای مسئولیت حقوقی و بین‌المللی است و در این زمینه در جایگاه متهم قرار دارد و نباید در جایگاه مدعی در مورد دیگر کشورها از جمله ایران قرار بگیرد در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در این زمینه به نقش دولت انگلیس در شکل‌گیری رژیم صهیونیستی و حمایت نامحدود دولت لندن از این رژیم اشاره کرد و گفت: این مسائل و همچنین حمایت تمام عیار انگلیس در طول دو ماه گذشته از جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه، مصادیق بارز حمایت انگلیس از ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا است.

کنعانی تاکید کرد: دولت انگلیس در مورد آن چیزی که در منطقه در حال رخ دادن است مسئولیت دارد و باید پاسخگوی اقدامات خود در گذشته و الان در این منطقه باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در مورد تهدیدات اخیر رژیم صهیونسیتی علیه لبنان و شرط و شروط‌های گذاشته شده از سوی این رژیم برای لبنان جهت پایان جنگ گفت: در مورد آنچه که مربوط به لبنان است، مقامات لبنان خود اعلام موضع کردند و صورت مسئله روشن است.

وی افزود: به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها یا شرایط بغرنج و پیچیده خود را درک نمی‌کنند و یا دنبال تحرکات فرافکنانه است.

کنعانی با بیان این که رژیم صهیونیستی هر روزی که به جنگ ادامه می‌دهد نه فقط میخ‌های جدیدی به تابوت سربازان خود می‌کوبد بلکه میخ‌های جدیدی به تابوت رژیم صهیونیستی نیز می‌کوبد، ادامه داد: به نظر می‌رسد که صهیونیست‌ها متوجه شرایط بحرانی خود نیستند و آنها در مقابل انتخاب‌های خوبی قرار ندارند.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها در انجام این جنگ خطای راهبردی داشته‌اند و ادامه این جنگ نیز خطای راهبردی بزرگتری از سوی آنها است، ادامه داد: زمان به نفع این رژیم و حامیان آن نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه رژیم صهیونیستی چاره‌ای جز پایان جنگ ندارد، خاطرنشان کرد: این رژیم در جایگاهی قرار ندارد که بخواهد در مورد پایان جنگ شرط و شروط‌هایی برای دیگران قرار بدهد.

وی در مورد جلسه اخیر دادستانی ایران و آذربایجان که به صورت آنلاین برگزارشد و آخرین وضعیت پرونده فرد حمله کننده به سفارت باکو در تهران گفت: این گفت‌وگو بخشی از تلاش‌های دو کشور برای حل و فصل موضوعات باقی مانده در روند روابط دو کشور و پرونده سفارت آذربایجان در تهران است. روند طی شده تاکنون مثبت بوده و بسیاری از جوانب این پرونده طی شده است.

کنعانی با بیان این که در این زمینه نقشه راهی برای بازگشایی سفارت آذربایجان در ایران تدوین شده و تلاش ‌ها در این زمینه به خوبی به پیش رفته است، تصریح کرد: ما در سایر زمینه‌های مربوط به روابط دو کشور هم ، شاهد اقدامات و تلاش‌های مشترک هستیم و اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با بیان این که در حوزه تجارت و اقتصاد هم شاهد همکاری‌های خوبی بین دو کشور هستیم، افزود: روند تحولات بین دو کشور مثبت است.

کنعانی تاکید کرد: امیدوارم در کوتاه‌ترین زمان ممکن شاهد از سرگیری فعالیت‌های دیپلماتیک آذربایجان در تهران باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی که بیش از یک ساعت به طول انجامید درباره ادعای وزارت دفاع آمریکا که حمله پهپادی اخیر به کشتی تجاری در ساحل هند را به ایران نسبت داده است با تاکید بر این که اتهام‌زنی‌های آمریکا بی‌پایان است، تاکید کرد: بزرگ‌ترین مجرم آمریکاست که عملا بخشی از جنایت جنگی رژیم صهیونسیتی علیه مردم غزه است و شاید بتوان گفت مسئول اول و آخر هم آغاز جنگ و هم استمرار این جنگ است.

وی با بیان این که دولت آمریکا از منظر اخلاقی و حقوق بین‌المللی در جایگاهی قرار ندارد که نسبت به دیگر طرف‌ها در خارج و داخل منطقه اتهاماتی را مطرح کند، گفت: ما این اتهامات را مردود و بی ارزش می‌دانیم و معتقدیم که این اتهامات در راستای فرافکنی و سرپوش گذاشتن بر جنایات رژیم صهیونیستی از سوی دولت آمریکا مطرح می‌شود.

وی با تاکید مجدد مبنی براین که این اتهامات با انگیزه‌های سیاسی مطرح می‌شود و هیچ گونه ارزشی ندارد، تصریح کرد: آمریکا با حمایت تمام عیار از جنایت جنگی صهیونیست‌ها در فلسطین تنفر عمومی ملت‌های جهان را متوجه خود کرده است.
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال گفت: ایران همواره بخشی از تامین امنیت در آب‌های بین‌المللی و آبراه‌های بین‌المللی بوده است و همواره نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در امنیت دریانوردی و حمل و نقل دریایی و تجارت بین‌المللی از طریق آب‌های بین‌المللی داشته و همواره در این زمینه مسئولانه عمل کرده است و همان‌طور که اشاره شد بخش مهمی از تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی درباه تامین امنیت آب‌های بین‌المللی برعهده ایران بوده است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: دولت آمریکا در جایگاهی نیست که به ایران اتهام وارد کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤال یک خبرنگار رسانه افغانستانی درباره سفر اخیر امیرخان متقی، وزیر امور خارجه طالبان و سفر چندی پیش ملابرادر به ایران و اینکه با توجه به این سفرها به نظر می‌رسد سطح روابط ایران و افغانستان رو به گسترش است و این رفت و آمدهای دیپلماتیک و تعامل با طالبان با چه اهدافی انجام می‌شود، گفت: منافع ایران و افغانستان به هم پیوسته، گره خورده و جدایی‌ناپذیر است.

وی تاکید کرد: آنچه در افغانستان می‌گذرد و اتفاق می افتد، به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بر وضعیت در ایران، امنیت مرزهای دو کشور و روابط دو ملت اثرگذار است.

کنعانی تصریح کرد: ما بارها اعلام کرده‌ایم که ایران در موضوع افغانستان همواره تلاش کرده و خواهد کرد که در ‌جهت استقرار ثبات، آرامش و توسعه و رونق اقتصادی در این کشور نقش موثر خود را ایفا کند و اجرای این نقش موثر در چارچوب دوجانبه و سازوکارهای منطقه‌ای همواره مورد توجه بوده است.

وی افزود: سفر آقای متقی به ایران به منظور مشارکت در نشست بین‌المللی تهران در خصوص فلسطین بود و ایشان در این اجلاس سخنرانی کرد.

کنعانی با بیان این که در جریان این سفر ، گفت‌وگوهای دوجانبه‌ای بین آقای متقی و آقای امیرعبداللهیان در خصوص موضوعات مورد علاقه مشترک دو کشور نیز انجام شد در ادامه سخنان خود در پاسخ به این سوال بار دیگر تاکید کرد: برای ما تحکیم صلح، ثبات و امنیت و تامین نظر مردم افغانستان حائز اهمیت است و به تلاش‌های سازنده خود در این زمینه ادامه می‌دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلوع خدا