تل‌‌آویو برای جنگ با حزب‌الله آماده می شود


تل‌‌آویو برای جنگ با حزب‌الله آماده می شود

یک روزنامه اسرائیلی خبر داد ارتش رژیم صهیونیستی به علت پابرجا بودن احتمال جنگ فراگیر با حزب‌الله در استفاده از تسلیحات و مهمات صرفه‌جویی می‌کند.

یک مقام امنیتی ارشد رژیم صهیونیستی می‌گوید ارتش اسرائیل در جنگ کنونی با مقادیر زیادی مهمات نوار غزه را هدف قرار داده، انبارهای تسلیحاتی خود را برای احتمال درگیری گسترده با حزب‌الله بار دیگر پر کرده است.

یدیعوت آحارانوت در گزارشی که امروز (دوشنبه)، آن را منتشر کرده، به نقل از این مقام اسرائیلی که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، می‌نویسد ارتش اسرائیل در ماه اول بیش از حد از مهمات، هواگردها و توپخانه خود استفاده کرده است.

آحارانوت اضافه می‌کند که ارتش رژیم صهیونیستی اکنون سیاست «میانه‌روی در مهمات» را به منظور آمادگی برای احتمال جنگ گسترده با حزب‌الله را در پیش گرفته است.

این مقام اسرائیلی در این خصوص گفت ارتش اسرائیل توانسته انبارهای تسلیحاتی خود را بار دیگر پر کند تا برای احتمال جنگی فراگیر با حزب‌الله آماده باشد. او در ادامه می‌گوید: «ارتش به مهمات مخصوص حمله و پدافند هوایی در جبهه شمال (مرز لبنان) لطمه‌ای وارد نمی‌کند».

داده‌هایی که یدیعوت آحارانوت به آن دست یافته، نشان می‌دهد هزینه جنگ با غزه تا امروز به ۶۵ میلیارد شکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) رسیده که این مبلغ بودجه امنیتی سالانه اسرائیل بدون در نظر گرفتن کمک‌های آمریکاست.

براساس گزارش همین روزنامه، آمریکا از زمان آغاز جنگ تاکنون حدود 230 هواپیمای باری و 30 کشتی حامل تسلیحات و مهمات برای تل‌آویو ارسال کرده است.

مقام امنیتی مذکور در پایان به انتقاد از مقامات رژیم صهیونیستی می‌پردازد و بیان می‌کند: «نشستن در کریاه (مقر وزارت جنگ و ارتش رژیم صهیونیستی در تل‌آویو) و مطرح کردن ادعای بی‌مسئولیتی در استفاده بیش‌از جد از مهمات بدون دانستن این مسئله که تهدیدی که نیروها با آن مواجه شدند، بسیار بیشتر از آن چیزی بود که پیش از جنگ برآورد می‌کردیم، آسان است».

تل‌‌آویو برای جنگ با حزب‌الله آماده می شود

مقاومت اسلامی لبنان از زمان آغاز جنگ در نوار غزه در حمایت از مردم فلسطین و نیروهای مقاومت روزانه طی چندین عملیات مقرها و خودروهای زرهی ارتش اسرائیل را هدف حمله قرار داده است.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود بعد از آغاز جنگ در نوار غزه احتمال جنگ فراگیر با ارتش رژیم صهیونیستی را رد نکرده بود و گفته بود که این امر به روند جنگ بستگی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک