7 واحد صنعتی و معدنی بزرگ در زنجان افتتاح می شود


7 واحد صنعتی و معدنی بزرگ در زنجان افتتاح می شود

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان، گفت: در دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان زنجان ۷ واحد صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری ۱۷ هزار و ۶۸۴ میلیارد تومان در سطح استان افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، مجید گلشنی منفرد در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح ۷ واحد صنعتی و معدنی استان زنجان در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان زنجان، اظهار کرد: این واحد های صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری ۱۷ هزار و ۶۸۴ میلیارد تومان است که با راه اندازی این واحدها ، هزار و ۹۳۴ نفر مشغول به کار خواهند شد.

وی در ادامه از آغاز به کار مجدد شرکت سرجین بافت در سفر ریاست جمهوری به استان خبر داد و افزود: یکی از واحدهای آماده افتتاح در سفر ریاست جمهوری ،واحد سرجین بافت بوده که سرمایه گذاری صورت گرفته برای این واحد بالغ بر ۲ هزار و ۴۹ میلیارد تومان و زمینه اشتغالزایی برای ۵۶۰ نفر را فراهم کرده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، تصریح کرد: با توجه به اینکه این واحد در سفر قبلی ریاست جمهوری تعطیل بوده هم اکنون پس از پیگیری های مکرر صورت گرفته و رفع بخشی از مشکلات این واحد ، شاهد راه اندازی فاز اول این واحد بزرگ صنعتی در استان هستیم.

گلشنی افزود: با فعالیت فاز اول واحد سرجین بافت سالانه ۴ هزار تن نخ پنبه پلی استر و پارچه جین در استان تولید می شود.

این مسئول همچنین واحد فولاد آسین ابهر را یکی دیگر از واحدهای احیا شده و آماده افتتاح در سفر ریاست جمهوری دانست و اظهار داشت: این واحد در شهرستان هیدج با سرمایه گذاری سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۵۰۰ نفر مستقر شده و با تولید سالانه ۲۵۰ هزار تن به عنوان بزرگترین و بروزترین واحد تولید لوله بدون درز در استان زنجان به شمار می رود.

گلشنی با اشاره به احیای واحد آندیا فولاد در این سفر عنوان کرد : این واحد تولیدی در شهرستان ایجرود ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰ هزار تن کنسانتره آهن ، ۲۵۰ هزار تن آگلومره ، ۲۵۰ هزار تن فروسیلیکو منگنز و ۸۰۰ هزار تن شمش چدن با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون دلار را داراست.

وی خاطر نشان ساخت: مجتمع فولاد البرز غرب با سرمایه گذاری ۱۳۰۰ میلیارد تومان و واحد سیمین نخ ظریف با سرمایه گذاری ۳۲۵ میلیارد تومان در شهرستان ابهر ، واحد شیشه زنگان پارس در سلطانیه با سرمایه گذاری ۷۵۰ میلیارد تومان و واحد میعاد نگین برنا در زنجان آماده افتتاح در جریان سفر ریاست محترم جمهوری به استان زنجان هستند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده بسکتبال فینیکس - مینسوتا 10 اردیبهشت 1403