یک «شاد» و 17 میلیون دانش‌آموز


یک «شاد» و 17 میلیون دانش‌آموز

در روزهای پایانی سال۲۰۱۹ همه‌گیری ویروس کرونا بخش‌های مختلف نظام آموزشی را در سراسر دنیا به تعطیلی کشاند.این موضوع سبب شد، برخی از کشورهای دنیا از کنفرانس آنلاین برای برگزاری آموزش مجازی استفاده کنند.

شاد و دردسرهایش

امکانات کم شاد در روزهای شروع فعالیت، محدودیت‌هایی را برای معلمان در مسیر آموزش ایجاد کرده بود. سرعت پایین در ارسال اطلاعات، بارگذاری عکس و ویدئوها و دانلود آنها هم از دیگر مسائلی بود که معلمان، والدین و دانش‌آموزان با آن درگیر بوده‌اند.

نکته حائز اهمیت این است که در بسیاری مواقع آلودگی هوا، یخ‌زدگی معابر در زمستان و شیوع بیماری‌های فصل سرما سبب تعطیلی مقاطع مختلف مدارس در برخی از شهرهای کشور می‌شود. در این شرایط نرم‌افزار شاد تنها نرم‌افزار ملی است که می‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود. این درحالی است که به گفته برخی از والدین، شاد در زمان کوتاه آموزش غیرحضوری با اختلال یا مشکلات مختلفی مواجه است که بر کمیت و کیفیت آموزش تاثیر می‌گذارد.

سرعت پایین در ارسال اطلاعات، بارگذاری عکس و ویدئوها و دانلود آنها از مسائلی است که معلمان، والدین و دانش‌آموزان در سیستم شاد همچنان با آن درگیر هستند «سهیلا نادری»؛ مادر دو فرزند محصل در مقاطع دبستان و متوسطه اول در مورد نمونه‌ای از این اختلال‌ها گفت: «مشکل باز نشدن ویدئوهایی که معلم در کلاس آنلاین شاد ارسال می‌کند از زمان کرونا وجود داشته و هنوز هم وقتی مدارس تعطیل می‌شود این مشکل وجود دارد. این باعث می‌شود تا بچه کلافه شده و نتواند در کلاس تمرکز و حضور داشته باشد. این اختلال یادگیری را برای دختر کوچک من که دانش‌آموز مقطع دبستان است، سخت‌تر می‌کند.»

«محمد کاظمی» پدر دانش‌آموز کلاس چهارم است که درمورد شیوه ارسال محتوای آموزشی در کلاس‌های آنلاین توضیح داد: «اگر قرار است محتواهای درسی در کانال و گروه‌های شاد ارسال شود، چرا در سایر پیام‌رسان‌ها هم کانال‌هایی وجود دارد که محتوای آموزشی در آن وجود دارد. مطالب درسی باید به صورت منسجم و متمرکز در شاد قرار داده شود و دانش‌آموزان تنها از همین طریق به این محتواها دسترسی داشته باشند.»

اکنون شاد تنها نرم‌افزار آموزشی ایرانی‌ است که شرایط آموزش آنلاین را برای ۹ میلیون دانش‌آموز از ۱۷ میلیون دانش‌آموز در مقاطع مختلف از سراسر کشور فراهم کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن