8 عملیات حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها در جبهه شمال/ شهادت شماری از مردم بی‌دفاع در خان‌یونس


8 عملیات حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها در جبهه شمال/ شهادت شماری از مردم بی‌دفاع در خان‌یونس

رکنا سیاسی : حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به خان یونس، بسته شدن شهرک کریات شمونه و تعدادی از راهها و شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی و هلاکت یک نظامی دیگر صهیونیست از جمله تحولات مربوط به هشتاد و یکمین روز طوفان‌الاقصی در اولین دقایق بامداد امروز ( سه شنبه ) آغاز آن است.

ارتش رژیم صهیونیستی در اولین دقایق بامداد امروز(سه شنبه ) مناطق دیگری از نوار غزه را آماج تجاوزات خود قرار داد.

منابع خبری از حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به خان یونس و سرازیر شدن آمبولانسها به مکانی که بمباران شده، خبر دادند.

از سوی دیگر، رسانه های رژیم صهیونیستی از بسته شدن شهرک صهیونیست نشین کریات شمونه و ورودیها و خروجیهای آن و نیز بسته شدن تعداد زیادی از راهها و شهرکهای دیگر در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

منابع عبری به کشته شدن یک نظامی ارتش رژیم صهیونیستی بر اثر ابتلا به یک نوع عفونت قارچی مرگبار در نوار غزه اعتراف کردند.

درگیری فلسطینی‌ها با اشغالگران در طولکرم

رزمندگان مقاومت و جوانان فلسطینی بامداد امروز (سه‌شنبه ) با نظامیان صهیونیستی که به شهر «طولکرم» و اردوگاه «نور شمس» حمله کرده بودند، درگیر شدند.

شبکه «المیادین» گزارش داد که ارتش اشغالگران، تک‌تیراندازهایی را بر بالای ساختمان‌هایی در داخل و اطراف اردوگاه نور شمس مستقر کرده تا فلسطینی‌ها را هدف قرار بدهند.

خبرگزاری «شهاب» نیز نوشت که صهیونیست‌ها ضمن یورش بردن به داخل منازل فلسطینی‌ها، تعدادی را بازداشت کرده و برخی خانه‌ها را نیز تخریب نمودند.

نظامیان رژیم صهیونیستی طی شب‌های اخیر بارها به مناطق مختلفی از کرانه باختری شامل طولکرم، نابلس و جِنین حمله کرده که در تمام موارد با مقاومت مسلحانه رزمندگان و جوانان فلسطینی مواجه شدند.

پیش از این گروه مقاومت «کتیبه طولکرم» نیز اعلام کرد که رزمندگان آن با استفاده از بمب های «الامیر-۱» با یورش صهیونیست ها به طولکرم و اردوگاه نور شمس مقابله می‌کند.

سازمان زندانیان فلسطین نیز اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی بیش از ۴۶۰۰فلسطینی را در کرانه باختری، از زمان عملیات طوفان الاقصی تا کنون به صورت غیر قانونی بازداشت کرده است.

علاوه بر این، گزارش‌هایی مبنی بر خرابکاری و تخریب منازل غیرنظامیان فلسطینی و مصادره اموال آنها در کرانه باختری مخابره شده است.

۸ عملیات حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها در جبهه شمال

8 عملیات حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها در جبهه شمال/ شهادت شماری از مردم بی‌دفاع در خان‌یونس

حزب‌الله لبنان از انجام هشت عملیات ضدصهیونیستی طی روز دوشنبه در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

همزمان با ادامه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، مقاومت اسلامی لبنان خبر داد هشت بار به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی حمله کرده است.

مقاومت اسلامی لبنان بامداد سه‌شنبه خبر داد که در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و در راستای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین، روز دوشنبه و در بخش شرقی جبهه شمال، چهار بار پایگاه‌ها، محل تجمع و شهرک‌های صهیونیستی را هدف قرار داده است.

حزب‌الله همچنین اعلام کرد در عملیات‌های خود در بخش غربی نیز سه بار محل تجمع نظامیان صهیونیست و همچنین یک بار به شهرک صهیونیست‌نشین آویویم حمله کرده است.

فرمانده گردان ۵۱ تیپ گولانی رژیم صهیونیستی برکنار شد

منابع عبری‌زبان از برکناری فرمانده گردان ۵۱ تیپ گولانی خبر دادند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی دوشنبه شب گزارش داد که فرمانده گردان ۵۱ تیپ گولانی برکنار شده است.

این شبکه خبری افزود: این فرمانده به دلیل به خطر انداختن جان نیروهای اسرائیلی در محله شجاعیه شهر غزه برکنار شد.

تیپ گولانی در نبردهای شجاعیه ضربات سختی را از گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس دریافت کرد که در پی آن ارتش رژیم صهیونیستی مجبور شد این تیپ را که زبده‌ترین نیروی ارتش است، از غزه خارج کند.

زندگی سخت خانواده های فلسطینی از سرمای غزه

همزمان با وقوع جنایت‌های جنگی در غزه، کمبود آب آشامیدنی و هوای سرد به وضعیت وخیم این شهر و آوارگان آن می‌افزاید؛ سرمایی که در جان و مغز استخوان فلسطینی‌ها نفوذ می‌کند و شاید با پتویی نازک و یا آغوش گرم بازماندگان تسکین یابد. فلسطینی‌ها در غزه این‌گونه شبِ سرد و تاریک را به صبح می‌رسانند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اردوگاه‌های البریج، المغازی و النصیرات را هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای مداوم قرار دادند. نیروهای اشغالگر هم‌چنین جاده اصلی بین اردوگاه‌ها در منطقه مرکزی غزه را برای جلوگیری از ورود آمبولانس‌ها به مکان‌های هدف بمباران کردند.

روزنامه نیویورک تایمز می‌نویسد: «شباهنگام در میانه بارش سنگین باران و کاهش دمای هوا، "هبا" و "ایهاب احمد" ۲ فرزند کوچک خود را سخت در آغوش گرفته‌اند و با گرمای تن خود و پتویی نازک آن‌ها را گرم نگه می‌دارند. آن‌ها در حالی که برای بقای خود و فرزندانشان تقلا و کوشش می‌کنند، آب باران و وزش باد زمستانی از طریق سوراخ‌های چادرشان مهمان ناخوانده آن‌ها شده‌ است . »

خانم هبه احمد که ۳۶ سال سن دارد، می‌گوید: «ما هیچ چیز نداریم که خود را گرم نگه داریم. ما در شرایطی زندگی می‌کنیم که هرگز در تمام عمرم نمی‌توانستم آن را ممکن تصور کنم ».

نیویورک تایمز در این گزارش تاکید می‌کند: «خانواده احمد از جمله ۱.۹ میلیون نفری در غزه هستند که طبق گفته سازمان ملل متحد از زمان آغاز بمباران بی‌وقفه اسرائیل آواره شده‌اند. همزمان با شروع سرما و فصل زمستان، این خانواده سه هفته پیش به منطقه المواصی در جنوب نوار غزه کوچ کردند . »

روزنامه نیویورک تایمز در پایان می‌نویسد: «مانند بسیاری از خانواده‌های آواره دیگر، خانواده احمد نیز که از آغاز جنگ چهار بار کوچ کرده‌اند، برای یافتن آب و غذا با مشکلاتی مواجه هستند . »

طبق گزارش‌های اخیر، ده‌ها شهروند فلسطینی که اکثر آنها کودک و زن بودند، در کشتار جدید شبانه نیروهای اشغالگر پس از هدف قرار دادن بسیاری از منازل در اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه، شهید و مجروح شدند.

ارتش اشغالگر از هفتم اکتبر (پانزدهم مهر) جنگ ویرانگری را علیه غزه آغاز کرده که تا روز یکشنبه ۲۰ هزار و ۴۲۴ شهید و بیش از ۵۴ هزار مجروح که بیشتر آن‌ها کودک و زن هستند، برجای گذاشته‌ و براساس بیانیه‌های سازمان ملل، این جنگ باعث تخریب گسترده زیرساخت‌ها و یک فاجعه انسانی بی‌سابقه شده‌ است.

هلال احمر فلسطین: اسرائیل مراکز ما را هدف قرار داد

مسؤول هلال احمر فلسطین تاکید کرد: وضعیت بهداشتی در نوار غزه از همه جنبه‌ها چه خدمات آمبولانسی، بیمارستانی و یا حتی مراقبت از آوارگان در تمام مناطق نوار غزه بسیار دشوار است، زیرا کمک‌های دریافتی برای بیش از ۱۰ درصد نیازهای غزه کافی نیست. »

عبدالجلیل حنجل، مسؤول هلال احمر فلسطین در مصاحبه‌ای با رادیو اسپوتنیک توضیح داد: «در شمال نوار غزه، مراقبت‌های بهداشتی کاملاً قطع شده‌است و همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در نتیجه حملات ارتش اسرائیل از کار افتاده‌اند. »

وی تاکید کرد: «هلال احمر فلسطین یک مرکز درمانی تازه تأسیس داشت، اما ارتش اسرائیل آن را محاصره، منهدم و همه افراد حاضر در آن را دستگیر و بعداً تعدادی را آزاد کرد. »

حنجل خاطرنشان کرد: جنوب نوار غزه وضعیت بهتری نسبت به شمال ندارد، زیرا از ۳۵ بیمارستان، ۲۲ بیمارستان و مرکز درمانی از کار افتاده‌اند، در حالی که بقیه مراکز به دلیل قطع شدن تمام وسایل امدادرسانی، سوخت و سایر موارد اولیه زندگی با حداقل سطح ارائه خدمات کار می‌کنند.

حنجل خاطرنشان کرد که «بیمارستان‌ها نه تنها مجروحان، زخمی‌ها و بیماران را در خود جای داده‌اند، بلکه به مقر آوارگانی تبدیل شده‌اند که از شمال نوار غزه می‌گریزند. »

بازداشت دو فلسطینی در اردوگاه عایده بیت لحم

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز سه شنبه با یورش به اردوگاه عایده در شمال بیت لحم، یک آزاده فلسطینی به نام یاسمین ابوسرور و یک دختر جوان به نام لیندا منیر جعاره را پس از حمله ناگهانی به منازلشان بازداشت کردند.

به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرکهای صهیونیست نشین

منابع خبری از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرکهای صهیونیست نشین در اطراف نوار غزه خبر دادند.

افشای تصاویر انتقال نظامیان مجروح صهیونیست و اضطراب و وحشت آنها

تصاویری از انتقال نظامیان مجروح ارتش رژیم صهیونیستی در شبکه های اجتماعی عبری افشا شده که اوج هراس و دلهره و اضطراب متجاوزان را در برابر مقاومت نشان می دهد.

هلاکت یک نظامی دیگر رژیم صهیونیستی در نوار غزه

«یوناتان لویر» نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از ساکنان شهرک صهیونیست نشین یتسهار در جنوب نابلس، در درگیریهای نوار غزه با رزمندگان مقاومت به هلاکت رسید.


8 عملیات حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها در جبهه شمال/ شهادت شماری از مردم بی‌دفاع در خان‌یونس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ جزئیاتی از سرقت صندوق امانات بانک ملی