قیمت جهانی نفت امروز 5 دی 1402


قیمت جهانی نفت امروز 5 دی 1402

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۹ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت امروز 5 دی 1402

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از رویترز، قیمت نفت تغییر چندانی در روز سه‌شنبه نداشته است. سرمایه‌گذاران متوجه تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه هستند و انتظار دارند فدرال رزرو روند کاهش نرخ بهره را به زودی آغاز کند که باعث رشد اقتصاد و افزایش تقاضا برای سوخت خواهد شد.


قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 2 سنت معادل 0.3 درصد افزایش به 79 دلار و 9 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 9 سنت معادل 0.12 درصد افزایش 73 دلار و 65 سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی حدود 3 درصد در هفته گذشته به دنبال حمله یمن به کشتی‌ها و مختل شدن تجارت و کشتیرانی در دریای سرخ افزایش قیمت داشتند.

شرکت کشتیرانی مارسک دانمارک در روز یکشنبه اعلام کرد به دنبال آغاز عملیات نظامی به رهبری آمریکا جهت حفظ امنیت منطقه، آماده از سرگیری کشتیرانی در دریای سرخ و خلیج عدن می‌شود. شرکت‌های کشتیرانی حرکت کشتی‌های خود در دریای سرخ و کانال سوئز را متوقف کرده‌اند. 12 درصد از تجارت جهان از این کانال صورت می‌گیرد.


از طرف دیگر ایران ادعای آمریکا مبنی بر حمله پهپادی به یک نفتکش در اقیانوس هند را رد کرده است.


امید به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال آینده میلادی هم از قیمت نفت حمایت کرده است. گزارش کاهش تورم در آمریکا که در روز جمعه منتشر شد، امید به آسان‌تر شدن سیاست‌های پولی بانک مرکزی این کشور را بالا برده است.


کاهش نرخ بهره هزینه‌های وام‌گیری مصرف کنندگان را پایین آورده و باعث رشد اقتصاد و افزایش تقاضا برای نفت می‌شود./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)