کیفیت هوا و شاخص آلودگی هوای مشهد امروز سه شنبه 5 دی 1402


کیفیت هوا و شاخص آلودگی هوای مشهد امروز سه شنبه 5 دی 1402

آلودگی هوای کلانشهر مشهد در وضعیت خطرناک قرار گرفت. در ادامه به میزان شاخص آلودگی هوای مشهد امروز سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ می پردازیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شاخص کیفیت هوا ی کلانشهر مشهد در پنجمین روز دی ۱۴۰۲ با افزایش چشمگیر حجم گرد و غبار در وضعیت خطرناک قرار گرفت و هم اکنون شرایط برای تنفس شهروندان ناسالم است.

مهدی اله‌پور روز سه‌شنبه افزود: میانگین ۲۴ ساعته شاخص کیفیت هوای مشهد با عدد ۱۶۱ نشان دهنده قرار داشتن هوا در شرایط “ناسالم” است و شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۴۴۱ وضعیت “خطرناک” برای شهروندان را نشان می دهد.

وی اضافه کرد:شاخص کیفیت هوا در تمامی ۲۳ منطقه دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شرایط “ناسالم برای تنفس تمامی افراد” گزارش شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:شمال و شمال شرق استان و نیز کلانشهر مشهد تا پایان امروز سه شنبه از گرد و غبار ۲ جبهه شمال شرقی و جنوب غربی متاثر خواهد بود.

اله پور افزود: به شهروندان توصیه می‌شود ضمن خودمراقبتی و استفاده از ماسک در روزهای دارای هوای آلوده مثل امروز از تردد در سطح شهر و مناطق آلوده دوری کنند و با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

به گزارش باغستان نیوز به نقل از ایرنا، قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضعیت “پاک” و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی نشانگر وضعیت “سالم” است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای “آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان” و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی به معنای “آلودگی هوا برای همه سنین” محسوب می‌شود.

کیفیت هوا و شاخص آلودگی هوای مشهد امروز سه شنبه 5 دی 1402

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی