در مورد شهید مشهور سپاه چه می دانید؟ / زندگینامه: سید رضی موسوی (1342-1402)


در مورد شهید مشهور سپاه چه می دانید؟ / زندگینامه: سید رضی موسوی (1342-1402)

سید رضی موسوی در سال ۱۳۴۲ در شهر زنجان بدنیا آمد. وی در تاریخ دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ در حمله رژیم صهیونیستی به زینبیه دمشق در سوریه به شهادت رسید.

سید رضا موسوی معروف به سیدرضی موسوی در سال ۱۳۴۲ در زنجان بدنیا آمد. وی دیپلمات و سرتیپ نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در زمان شهادت در ۴ دی ماه ۱۴۰۲ رسما به عنوان رایزن فرهنگی ایران در سوریه خدمت می‌کرد.

سید رضی موسوی یکی از عناصر اصلی مقاومت در منطقه بود، به همین دلیل رژیم صهیونیستی ترور او را در دستور کار قرار داد و اجرایی کرد.

در مورد شهید مشهور سپاه چه می دانید؟ / زندگینامه: سید رضی موسوی (1342-1402)

جعفر اسدی فرمانده اسبق مستشاران ایرانی در سوریه در باره وی گفته بود: شهید سیدرضی کارهای زیادی را در سوریه انجام داده است و امین و مورد اعتماد حاج قاسم بود و مدیر توانمندی بود که کارهای خوبی در سوریه انجام داده است. همه افراد در سوریه این شهید بزرگوار می‌شناختند از بشار اسد گرفته تا دیگر افراد و با فعالیتها و خدمات سیدرضی آشنا هستند.

از او به‌عنوان یکی از باسابقه‌ترین نظامیان حاضر در سوریه نام‌برده‌شده که مسئولیت پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه را بر عهده داشته‌است. به‌گفته سفیر وقت ایران در سوریه، او در هنگام شهادت رایزن دوم سفارت بوده و با گذرنامه دیپلماتیک در سوریه حضور داشته‌است. حمله منجر به جان‌باختن او با شلیک سه موشک انجام‌شد. او پیش‌تر نیز از سوی اسرائیل هدف ترور قرار گرفته بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سوریه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه