ناکامی راهبرد آمریکا در غزه


ناکامی راهبرد آمریکا در غزه

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با اشاره به طرح جدید آمریکایی‌ها برای کنترل غزه، نوشت: افزایش محبوبیت حماس در میان فلسطینی‌ها و بدبینی شدید آن‌ها نسبت به سران تشکیلات خودگردان، تلاش مقامات دولت بایدن برای جلب توافق رژیم صهیونیستی در مورد تشکیل دولت جدید در غزه به سرپرستی محمود عباس را با شکست مواجه کرده است.

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با اشاره به طرح جدید آمریکایی‌ها برای کنترل غزه ، نوشت: افزایش محبوبیت حماس در میان فلسطینی‌ها و بدبینی شدید آن‌ها نسبت به سران تشکیلات خودگردان، تلاش مقامات دولت بایدن برای جلب توافق رژیم صهیونیستی در مورد تشکیل دولت جدید در غزه به سرپرستی محمود عباس را با شکست مواجه کرده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از این رسانه آمریکایی، ‌دولت بایدن امیدوار است بتواند با تشویق به تشکیل دولت جدید و آغاز آموزش نیروهای امنیتی، راه را برای اعمال قدرت توسط تشکیلات خودگردان فلسطینی در غزه هموار کند. اما تاکنون حتی نتوانسته رژیم صهیونیستی را برای رفع انسداد حقوق کارکنان دولت محمود عباس که پیش‌شرط جلوگیری از سقوط قدرت او در کرانه باختری است، متقاعد کند.

به گفته یک مقام کاخ سفید، دولت بایدن در حال گفت‌وگو با فلسطینی‌ها و اعضای جامعه بین‌المللی درباره دولت جدید و احیای حکومت خودگردان فلسطین با حضور محمود عباس است. این در حالی است که فلسطینی‌ها نسبت به توانایی ایالات متحده برای ارائه هرگونه پیشنهاد در زمانی که دولت راست افراطی فعلی اسرائیل در قدرت است، تردید دارند.

واشنگتن پست در ادامه افزود:" تا پیش از ۷ اکتبر گمانه زنی‌هایی در مورد این‌که چه کسی می‌تواند جانشین محمود عباس باشد وجود داشت. بر اساس نظرسنجی اخیر مرکز فلسطین برای تحقیقات سیاست و نظرسنجی، میزان محبوبیت عباس که در میان فلسطینی‌ها بسیار نامحبوب است، پس از حملات حماس، کاهش بیشتری هم یافت. این نظرسنجی نشان داد که حدود ۸۸ درصد از فلسطینی‌ها خواهان استعفای محمود عباس هستند. در همین حال، محبوبیت حماس در کرانه باختری از ۱۲ درصد به ۴۴ درصد افزایش یافته است. با افزایش محبوبیت حماس، علاقه بین‌المللی کمی به برگزاری انتخابات به وجود آمده است."

ناکامی راهبرد آمریکا در غزه

این مقاله در ادامه نوشت:" تشکیلات خودگردان و شخص محمود عباس تحت سرپرستی رژیم صهیونیستی عمل می‌کند و بسیاری از فلسطینی‌ها معتقدند که همکاری امنیتی آن با نیروهای اشغالگر قدس به این معنی است که این نهاد به اجرای اراده اسرائیلی‌ها کمک می‌کند.

مقامات آمریکایی می‌گویند این کشور در هماهنگی با متحدان خود امیدوار بود بتواند نیروهای تشکیلات خودگردان فلسطین را برای مسئولیت‌های امنیتی در غزه در سریع‌ترین زمان ممکن آموزش دهد. اما تا کنون توافقی حاصل نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثمره شکر و صبر انسان مؤمن