شاخص بورس امروز و یک هفته اخیر را در اینجا ببینید


شاخص بورس امروز و یک هفته اخیر را در اینجا ببینید

رکنا اقتصادی: وضعیت بورس اوراق بهادار تهران از روز شنبه تا چهارشنبه را در این خبر ببینید.

به گزارش رکنا، اخبار مهم بورسی امروز و یک هفته اخیر را در ادامه بخوانید و بازار بورس تهران را لحظه به لحظه در اینجا کلیک کنید.

گزارش روزانه بورس 5 دی/ ریزش 15 هزار واحدی شاخص کل

بازار سهام چهارمین روز کاری هفته را در تقریبا در محدوده ی صفر تابلو شروع کرد، اما رفته رفته با توجه به نزدیک شدن به ساعات انتهایی بازار بر فشار عرضه ها افزوده شد و در نهایت در محدوده ی منفی به کار خود پایان داد.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 15 هزار و 700 واحدی به 2 میلیون و 178 هزار واحد رسید. همچنین نیز شاخص کل هم‌وزن با ریزشی 5300 واحدی به ارتفاع 755 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فملی»، «فولاد» و «کگل» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «وسپهر»، «بپاس» و «هرمز» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ثشاهد»، «وساخت» و «وبملت» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «کرومیت»، «کرمان» و «فصبا» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 5 دی ماه 1402، مبلغ 5 هزار میلیارد میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 600 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز 99 نماد در محدوده مثبت و 331 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 125 نماد در محدوده مثبت و 219 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

بازگشت بورس رکود شاخص

بازار سهام دومین روز کاری هفته را در تقریبا در محدوده ی صفر تابلو شروع کرد، اما رفته رفته با توجه به نزدیک شدن به ساعات انتهایی بازار بر فشار عرضه ها افزوده شد.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی8 هزار و 200 واحدی به 2 میلیون و 200 هزار واحد رسید. همچنین نیز شاخص کل هم‌وزن با ریزشی جزئی به ارتفاع 761 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فولاد»، «فملی» و «تاپیکو» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «انتخاب»، «وسپهر» و «بپاس» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «شهر»، «ثشاهد» و «وخارزم» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «کرومیت»، «نطرین» و «فصبا» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 3 دی ماه 1402، مبلغ 5 هزار میلیارد میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 430 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز 148 نماد در محدوده مثبت و 272 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 147 نماد در محدوده مثبت و 186 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

کاهش 2 هزار واحدی شاخص بورس شنبه

شاخص کل بورس امروز شنبه ۲ دی با یک هزار و ۸۷۴ واحد کاهش به ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۳۴۲ واحد رسید. شاخص‌ هم وزن اما برخلاف شاخص کل با افزایش یافت و با رشد ۴۴۴ واحدی به ۷۶۱ هزار و ۸۰۲ واحد رسید.

در معاملات امروز، نمادهای «وبملت و فارس» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «فملی، فولاد و شپنا» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. همچنین نمادهای «ثشاهد، خگستر و تکاردان» پُرتراکنش‌ترین نمادهای امروز بازار بودند.

شاخص کل فرابورس امروز ۲ واحد کاهش داشت و به محدوده ۲۶ هزار و ۵۷۷ واحد رسید.

نمادهای «هرمز، غصینو و وسپهر» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «انتخاب، آریا و زاگرس» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند. همچنین نمادهای «کرومیت، فصبا و نطرین» پرتراکنش‌ترین نمادهای این بازار بودند.


شاخص بورس امروز و یک هفته اخیر را در اینجا ببینید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اتفاقات عجیب و ترسناک جهان تا سال 2024