کشف 200 فقره کلاهبرداری اینترنتی در سراسر کشور


کشف 200 فقره کلاهبرداری اینترنتی در سراسر کشور

فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای اینترنتی با۲۰۰ فقره برداشت غیر مجاز خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)،سردار "حمید هداوند" با اعلام این خبر گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی ماموران پلیس فتای استان، فعالیت مجرمانه یکی از کاربران در زمینه فیشینگ از طریق ارسال پیامک‌های حاوی لینک آلوده محرز و شناسایی و دستگیری او در دستور کار پلیس فتا استان البرز قرار گرفت.

وی در خصوص شیوه و شگرد این متهم گفت: این شخص با ارسال پیامک‌های حاوی لینک‌های آلوده با موضوعات سهام عدالت و پیامک ثنا کاربران را به صفحات جعلی هدایت و از طریق نصب بد افزار بر گوشی کاربر اقدام به دریافت رمز کرده و حساب آنها را خالی می‌کرد.

فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: پس از چندین ماه تلاش بی‌وقفه و به کارگیری اقدامات فنی و پلیسی، هویت کلاهبردار شناسایی و با انجام اقدامات تخصصی این شخص از استان مرکزی به استان البرز هدایت و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

ارشدترین مقام انتظامی استان البرز با اشاره به کشف اطلاعات ۲۰۰ حساب بانکی شهروندان از تلفن همراه متهم که مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند، تصریح کرد: تاکنون ۱۱۵ نفر از مالباختگان این پرونده در سراسر کشور شناسایی شده اند.

سردار هداوند ادامه داد: ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط این متهم حدود ۱۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

این مقام انتظامی در پایان به کاربران اینترنتی توصیه کرد که ورود به لینک‌هایی که از طریق پیامک‌های مشکوک به آنها ارسال می‌شود، خودداری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کلاهبرداری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان