زن مسلمان الگویی بهتر از فاطمه‌ زهرا (س) نمی تواند پیدا کند


زن مسلمان الگویی بهتر از فاطمه‌ زهرا (س) نمی تواند پیدا کند

جمعی از اقشار مختلف بانوان، صبح امروز چهارشنبه ۶ دی‌ماه تا ساعتی دیگر در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

جمعی از اقشار مختلف بانوان ، صبح امروز چهارشنبه ۶ دی‌ماه تا ساعتی دیگر در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

گفتنی است رهبر انقلاب دو سال قبل در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام با اشاره به درخواست جمعی از بانوان برای برگزاری دیدار در ایام ولادت حضرت زهرا(س) به مناسب بودن چنین دیدارهایی اشاره کردند و سال گذشته نیز این دیدار در ایام ولادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار:

[*] از خانم زکزاکی که اینجا صحبت کردند، تشکر میکنم. ایشان مادر شش شهیدند. سه پسرشان در یک حادثه، سه پسرشان در یک حادثه دیگر به شهادت رسیده و این زن مثل کوه صبر کرده و مدتها زندان و سختیهای فراوان را تحمل کرده است.

[*] امروز در دنیا دو رویکرد در همه‌ی این زمینه‌ها وجود دارد؛ یک رویکردی رویکرد رایج متداول غربی است که در کشورهای غیر غربی هم رواج پیدا کرده در همه‌ی زمینه‌هایی که ذکر کردم. یک رویکرد هم رویکرد اسلامی است، این دو در مقابل هم قرار دارند.

منتها یک نکته‌ای وجود دارد که این نکته به نظر من نکته‌ی قابل توجهی است و آن، این است که نظام فرهنگی و تمدّنی غرب در این مسائل حاضر به مباحثه نیست، از ورود در بحث و تحقیق فرار میکند.

بسیاری از سؤالات در این زمینه‌ها را فرهنگ غربی، نظام غربی، نظام تمدّنی و فرهنگی غربی جلو نمی‌آید که بحث بکند. مسأله را با جنجال و هوچی‌بازی و استفاده از هنر و سینما و زور و فضای مجازی و اینها پیش میبرد. بحث حاضر نیست بکند، جواب حاضر نیست به سؤالها بدهد. علت هم این است که غرب هیچ منطقی ندارد.

[*] واقعاً عظمت فاطمه‌ی زهرا (سلام‌اللّه‌علیها) را با هیچ انسانی، جز همان اهل‌بیت پیغمبر و خود رسول اللّه و اولادش نمیشود مقایسه کرد.

به نظر من زن مسلمان الگویی بهتر از فاطمه‌ی زهرا (سلام‌اللّه‌علیها) نمیتواند پیدا کند.

بانوان عزیز جامعه‌ی اسلامی ما سعی کنند دنبال فاطمه‌ی زهرا حرکت کنند هم در امر خانه‌داری هم در امر فعالیت اجتماعی و سیاسی هم در حکمت و دانش. این خبر درحال بروزرسانی است...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج