امیرعبداللهیان با پاشینیان دیدار کرد


امیرعبداللهیان با پاشینیان دیدار کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌هایش با مقامات ارمنستان بعدازظهر امروز با نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان با پاشینیان دیدار کرد

به گزارش راهبرد معاصر، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی و به منظور گفت‌وگو با مقامات عالیرتبه ارمنستان در ایروان حضور دارد دقایقی قبل با نخست‌وزیر ارمنستان نیکول پاشینیان دیدار و گفت‌وگو کرد. به نظر می‌رسد تحولات اخیر در قفقاز جنوبی و مناسبات دوجانبه از جمله محورهای این گفت‌وگو خواهد بود.

اخیرا نیز آیت‌الله رئیسی و نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند. رئیس‌جمهور در این تماس تلفنی که ۲۹ آذر ماه سالجاری انجام شد، توسعه روابط همسایگی و تقویت روابط در راستای تأمین منافع متقابل و منافع کشورهای منطقه را سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران خواند. رئیسی، قفقاز را منطقه‌ای مهم و نیازمند به صلح و آرامش برشمرد و افزود: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در قبال قفقاز ثابت است و باید مراقب بود که منطقه قفقاز به میدان رقابت کشورهای فرامنطقه‌ای تبدیل نشده و مسائل آن توسط کشورهای منطقه و بدون دخالت بیگانگان حل و فصل شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این و پس از ورود به ایروان با وزیر خارجه ارمنستان آرارات میرزویان دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

این دومین سفر امیرعبداللهیان به ارمنستان پس از تصدی این سمت است. او اواخر مهر ماه سال گذشته (۱۴۰۱) به ایروان سفر و با مقامات ارشد این کشور از جمله پاشینیان دیدار و گفت‌‌وگو کرد. او در این سفر در ۲۹ مهر ماه و به همراه همتای خود سرکنسولگری ایران در قاپان را نیز افتتاح کرد./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید