رایزنی امیرعبداللهیان با همتای ارمنستانی در ایروان


رایزنی امیرعبداللهیان با همتای ارمنستانی در ایروان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اولین دیدارش با مقامات ارمنستانی پس از ورود به ایروان با آرارات میرزویان وزیر خارجه این کشور ملاقات کرد و به گفت‌وگو نشست.

رایزنی امیرعبداللهیان با همتای ارمنستانی در ایروان

به گزارش راهبرد معاصر، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حسین امیرعبداللهیان که در رأس هیأتی و برای دومین بار پس از تصدی این سمت ظهر امروز (چهارشنبه) ششم دی ماه وارد ایروان پایتخت جمهوری ارمنستان شد، بلافاصله پس از ورود به ایروان با حضور در محل وزارت خارجه ارمنستان با وزیر خارجه این کشور آرارات میرزویان دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

مناسبات دوجانبه در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و تحولات جاری در قفقاز جنوبی در چارچوب فرمت ۳+۳ از جمله محورهای گفت‌وگو در این دیدار خواهد بود.

علیرضا بیکدلی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه و آرا شاوردیان نماینده اقلیت ارامنه شمال کشور در مجلس شورای اسلامی نیز امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که شب گذشته سخنگوی کرملین اعلام کرد که ارمنستان و جمهوری آذربایجان آماده نهایی کردن پیمان صلح هستند و رئیس دستگاه دیپلماسی هم در تماس تلفنی با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان ضمن استقبال از این روند، گفت که ایران به تلاش‌های خود برای حصول صلح پایدار بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان ادامه می‌دهد و از سفرش به ایراون خبر داد.

این دومین سفر امیرعبداللهیان به ایروان است. او اواخر مهر ماه سال گذشته (۱۴۰۱) در نخستین سفرش به ایروان رفت و ضمن دیدار و گفت‌وگو با مقامات ارمنستانی از جمله وزیر خارجه و نخست‌وزیر، سرکنسولگری ایران در قاپان را نیز به همراه آرارات میرزویان رسما افتتاح کرد. اخیرا نیز آیت‌الله رئیسی و نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند. رئیس‌جمهور در این تماس تلفنی که ۲۹ آذر ماه سالجاری انجام شد، توسعه روابط همسایگی و تقویت روابط در راستای تأمین منافع متقابل و منافع کشورهای منطقه را سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران خواند. رئیسی، قفقاز را منطقه‌ای مهم و نیازمند به صلح و آرامش برشمرد و افزود: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در قبال قفقاز ثابت است و باید مراقب بود که منطقه قفقاز به میدان رقابت کشورهای فرامنطقه‌ای تبدیل نشده و مسائل آن توسط کشورهای منطقه و بدون دخالت بیگانگان حل و فصل شود./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید