امیرعبداللهیان برای دومین بار عازم ایروان شد


امیرعبداللهیان برای دومین بار عازم ایروان شد

در حالی که اخبار منتشر شده حاکی از نزدیک شدن جمهوری آذربایجان و ارمنستان به توافق صلح پایدار است، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران راهی ایروان شد.

امیرعبداللهیان برای دومین بار عازم ایروان شد

به گزارش راهبرد معاصر، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حسین امیرعبداللهیان در رأس هیأتی و برای دومین بار پس از تصدی وزارت امور خارجه دقایقی پیش تهران را به مقصد ایروان پایتخت ارمنستان ترک کرد تا با مقامات ارشد این کشور درباره اوضاع جاری در قفقاز جنوبی و تنش‌ها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان و صلح در این منطقه به گفت‌‌وگو بنشیند.

گفت‌وگو درباره مسائل مهم منطقه قفقاز جنوبی در چارچوب سازوکار ۳+۳ از جمله مباحث مورد رایزنی در این سفر است.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که شب گذشته سخنگوی کرملین اعلام کرد که ارمنستان و جمهوری آذربایجان آماده نهایی کردن پیمان صلح هستند و رئیس دستگاه دیپلماسی هم در تماس تلفنی با همتای آذربایجانی جیحون بایراموف ضمن استقبال از این روند، گفت که ایران به تلاش‌های خود برای حصول صلح پایدار بین دو کشور ادامه می‌دهد.

امیرعبداللهیان که اواخر مهر سال گذشته نیز سفری به ایروان داشت و با همتای خود و دیگر مقامات ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد، شب گذشته پنجم دی ماه و در تماس تلفنی با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان جیحون بایراموف گفت که بزودی به ایراون سفر خواهد کرد.

جمهوری اسلامی ایران در این سال‌ها همواره دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان را به خویشتنداری و رفع سوءتفاهمات دعوت کرده و در این راستا گا‌م‌هایی را نیز برداشته که آخرین آن برگزاری نشست ۳+۳ در سطح وزرای خارجه و با حضور وزرای خارجه این دو کشور در اول آبان ماه سالجاری در تهران بود.

امیرعبداللهیان در آن نشست گفت که قفقاز نباید به صحنه رقابت و میدان زورآزمایی قدرت‌ها تبدیل شود.

بررسی راه‌های گسترش مناسبات دوجانبه در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از دیگر دستورکارهای سفر امیرعبداللهیان به ایروان است./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی