تفاوت مشهود گلکسی S24 ظرفیت 128 با سایر مدل‌ها!


تفاوت مشهود گلکسی S24 ظرفیت 128 با سایر مدل‌ها!

زومیت نوشت: در این مقاله، با نحوه‌ی ثبت نشانی پیش‌فرض خانه یا محل کار در نقشه‌های گوگل آشنا می‌شویم.

شایعات جدید حاکی از این است که سامسونگ با هدف کاهش هزینه‌های خود، از حافظه ذخیره‌سازی کندتر UFS ۳.۱ برای مدل پایه گلکسی S۲۴ استفاده خواهد کرد. خوشبختانه گفته می‌شود که تنها مدل ۱۲۸ گیگابایتی با این حافظه در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

ابرپروژه جاه طلبانه بن سلمان/ آینده نگری یا آتش زدن پول در بیابان؟

پیش‌ازاین، گزارش شده بود که سامسونگ قصد دارد سری گلکسی S۲۴ را با ساختار قیمت‌گذاری مشابه باسری گلکسی S۲۳ عرضه کند؛ اما این شرکت برای رسیدن به این هدف احتمالاً دست به اقدامات ذکرشده خواهد زد.

به‌گزارش وب‌سایت Yeux۱۱۲۲ مدل‌های دیگر به‌ویژه گلکسی S۲۴ اولترا به حافظه سریع‌تر UFS ۴.۰ مجهز است؛ اما نسخه ۱۲۸ گیگابایتی گلکسی S۲۴ با حافظه UFS ۳.۱ عرضه خواهد شد. در وبلاگ کره‌ای Naver نیز اشاره شده است که تنها مدل پایه از سری پرچم‌دار سامسونگ، سرعت خواندن و نوشتن کندتری خواهد داشت. باید دید که این کار تا چه اندازه از قیمت گوشی می‌کاهد.

سامسونگ همواره از حافظه‌های سریع‌تر UFS در گوشی‌های خود رونمایی کرده که اغلب دیگر سازندگان گوشی اندروید نیز به پیروی از سامسونگ از همان نوع حافظه‌ها در دستگاه‌های خود استفاده کرده‌اند. این شرکت در گوشی گلکسی S۲۳ اولترا نیز از UFS ۴.۰ استفاده کرده بود.

درمقابل، شرکت اپل به‌جای فناوری UFS، از حافظه NVMe استفاده می‌کند؛ اگرچه جدیدترین نسخه‌ی UFS می‌تواند در سرعت خواندن و نوشتن با سرعت تقریبی ۴۲۰۰ مگابایت‌برثانیه، با NVMe برابری کند. همچنین، گفته می‌شود که UFS ۴.۰ با اینکه پهنای باند دوبرابری دارد، در مصرف انرژی ۴۶ درصد بهینه‌تر از UFS ۳.۱ عمل می‌کند.

تفاوت مشهود گلکسی S24 ظرفیت 128 با سایر مدل‌ها!

به‌لطف فناوری IOPS بهبودیافته که در این استانداردِ ذخیره‌سازی جدید به‌کار رفته است، سرعت پاسخ‌گویی گوشی بیشتر می‌شود و بازکردن برنامه‌ها در چشم‌برهم‌زدنی اتفاق می‌افتد. بااین‌حال، کاربران عادی ممکن است متوجه این تفاوت سرعت با مدل پایه نشوند.

با اینکه گفته می‌شد قیمت پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بیشتر از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ خواهد بود و موجب افزایش قیمت گوشی سامسونگ خواهد شد، اکنون با این خبر مشخص شد که این شرکت برای تعادل قیمت، از فناوری قدیمی‌تر UFS در مدل پایه استفاده می‌کند.

درحالی‌که برخی گوشی‌ها مانند گوشی آیفون از بهترین سخت‌افزار در گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند، دیگر شرکت‌ها برای کاهش قیمت گوشی از سنسور دوربین‌های پایین‌رده یا درباره‌ی سامسونگ، از حافظه‌ی ذخیره‌سازی کندتر UFS ۳.۱ استفاده می‌کنند.

درنهایت، مشخص خواهد شد که در استفاده معمولی، استاندارد UFS ۳.۱ با UFS ۴.۰ چقدر تفاوت خواهند داشت و سپس درباره این موضوع می‌توان نظر نهایی داد که آیا مدل پایه گلکسی S۲۴ پایه ارزش خرید دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید:

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1853695

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!