وضعیت بحرانی آمریکا در عراق/ اعزام 200 هزار تفنگدار دریایی به بغداد


وضعیت بحرانی آمریکا در عراق/ اعزام 200 هزار تفنگدار دریایی به بغداد

اقتصادنیوز: این روزها وضعیت نیروهای آمریکا در کشورهای منطقه مساعد نیست؛ موضوعی که ریشه در گذشته دارد و به نگرانی مهم کاخ سفید تبدیل شده است.

به گزارش اقتصادنیوز، این روزها با شدت گرفتن آتش جنگ میان حماس و اسرائیل در نوار غزه، برخی از کشورهای منطقه هم شمشیر را برای اسرائیل و آمریکا از رو بسته‌اند و پایگاه‌های نظامی این کشور در منطقه آماج حملات متعددی در چند وقت اخیر بوده است.

در تازه‌ترین نمونه هم امروز به پایگاه هوایی آمریکا در شهر اربیل واقع در شمال عراق توسط گروه مقاومت عراقی حمله شد. تقابلی که البته در همین نقطه به پایان نرسید و نیروهای مسلح آمریکا سه نقطه در عراق را که کتائب حزب‌الله و گروه‌های وابسته به آن حضور داشتند هدف خود قرار داده است.

طبق اعلام وزارت دفاع آمریکا، این اقدام پاسخی به سلسله‌ حملاتی که اخیرا علیه نیروهای آمریکا در عراق و سوریه انجام گرفت، بوده است.

درگیری نظامی آمریکا در عراق موضوعی است که به سابقه آن به سال های بسیار گذشته باز می‌گردد، زمانی که 200 هزار تفنگدار دریایی این کشور در راستای توافقنامه عراق و آمریکا، به بغداد اعزام شدند.

خبر مرتبط
ادعای سنتکام درباره حمله به مواضع کتائب حزب‌الله

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا مدعی شد حملاتی را علیه مواضع کتائب حزب الله در عراق انجام داده است.

بنابر آنچه روزنامه اطلاعات در تاریخ سوم دی سال 1363 آورده است، نظامیان آمریکا در پی توافقی که میان این کشور و عراق صورت گرفته بود، عازم بغداد شدند تا از سفارت و سایر تاسیسات واشنگتن حراست کنند.

نکته جالب توجه درباره این خبر شباهت بسیار زیاد آن با وضعیت امروز واشنگتن در عراق و سوریه است. در واقع ناامنی که امروز به واسطه حملات موشکی و پهپادی علیه نظامیان آمریکا حسابی کاخ سفید را نگران کرده است تا در تکاپوی اقدامات جدید و موثر برای حفظ امنیت نیروهای خود در کشورهای منطقه باشد گویا ریشه در گذشته دارد. شاید با تداوم این حملات به زودی خبری درباره اعزام نظامیان آمریکا به عراق را در سرخط رسانه‌های مختلف ببینیم.

وضعیت بحرانی آمریکا در عراق/ اعزام 200 هزار تفنگدار دریایی به بغداد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا