کشف نوع جدیدی از آنتی‌بیوتیک با استفاده از هوش مصنوعی


کشف نوع جدیدی از آنتی‌بیوتیک با استفاده از هوش مصنوعی

دسته جدیدی از آنتی‌بیوتیک‌ها که قادر به مقابله با باکتری‌های استافیلوکوکوس اورئوس هستند با استفاده از هوش مصنوعی کشف شده‌اند.

دسته جدیدی از آنتی‌بیوتیک ها قادر به مقابله با باکتری‌های استافیلوکوکوس اورئوس (MRSA) با استفاده از مدل‌های یادگیری عمیق کشف شد. چنین کشفی نشان از آن دارد که استفاده از هوش مصنوعی در سال‌های آینده، تغییرات بسیاری در پزشکی ایجاد خواهد کرد.

به نقل از Euronews، این فناوری اکنون به دانشمندان کمک کرده است، آنتی‌بیوتیک‌های جدیدی تولید کنند. در این پروژه از یک مدل یادگیری عمیق برای پیش‌بینی فعالیت و سمی بودن ترکیب جدید استفاده شده است.

گفتنی است که باکتری‌های استافیلوکوکوس اورئوس تاکنون باکتری‌های مقاوم به دارو شناخته می‌شده‌اند. کشف ترکیب جدیدی که می‌تواند، یک باکتری مقاوم به دارو که سالانه هزاران نفر را در سرتاسر جهان می‌کشد از بین ببرد، نقطه عطفی در مبارزه با مقاومت آنتی‌بیوتیکی محسوب می‌شود.

یادگیری عمیق شامل استفاده از شبکه‌های عصبی مصنوعی برای آموزش و نمایش خودکار ویژگی‌ها از داده‌ها بدون برنامه‌نویسی مشخص است. از این فناوری برای تسریع در شناسایی دارو‌های بالقوه مفید، پیش‌بینی خواص آن‌ها و بهینه‌سازی فرآیند توسعه این صنعت استفاده می‌شود. محققان در این مورد بر روی استافیلوکوکوس اورئوس تمرکز کردند.

درگیری با این باکتری می‌تواند به بیماری‌های پوستی خفیف تا شدید، بیماری‌های خطرناکی چون ذات‌الریه و عفونت‌های خونی بینجامد. بر اساس گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا (ECDC)، سالانه ۱۵۰ هزار مورد از این نوع عفونت در اتحادیه اروپا گزارش می‌شود که در اثر آن حدود ۳۵ هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند.

کشف نوع جدیدی از آنتی‌بیوتیک با استفاده از هوش مصنوعی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لغت نامه ورزشی