کفش طلای 2023 به کدام بازیکن می رسد؟


کفش طلای 2023 به کدام بازیکن می رسد؟

سلطه گری بچه غول بر رقابت کفش طلا هم‌چنان ادامه دارد.

رقابت برای کسب این جایزه معتبر بار دیگر در حال انجام است و مهاجم های باکیفیت زیادی در سر تا سر اروپا در تلاش برای کسب این جایزه شخصی هستند. رابرت لواندوفسکی که از بایرن مونیخ به بارسلونا آمد فصل پیش با 35 گل در صدر این لیست قرار گرفت در حالی که توسط بازیکنانی مانند امباپه، بنزما و ایموبیله تعقیب می‌شد. با نزدیک شدن به پایان رقابت های لیگ های معتبر اروپایی می‌توانیم نگاهی به جدول کفش طلای فصل 2022/23 بیندازیم. این لیست فقط شامل بهترین گلزنان 5 لیگ معتبر اروپایی یعنی پریمیرلیگ، لالیگا، بوندسلیگا، سری آ و لیگ 1 می‌باشد.

1 - ارلینگ هالند (35 گل و 70 امتیاز)

منچستر سیتی می‌دانست که دارد چه کسی را از بورسیا دورتموند به خدمت می‌گیرد. هالند با توجه به قدرت نمایی ها و سرعت بالایش و این‌که یکی از مورد توجه ترین استعداد های کره خاکی است، هیچ گاه قهرمان سال گذشته لیگ جزیره را ناامید نکرده است.

2 - هری کین (26 گل و 52 امتیاز)

هری کین انگلیسی به عنوان یکی از ترسناک ترین مهاجمان دنیا شناخته می‌شود. این ستاره تیم تاتنهام که تا به حال 3 بار آقای گل لیگ جزیره شده و بیش از 180 بار در این لیگ گلزنی کرده است، کاملا لیاقت بودن در این لیست را دارد.

3 - کیلیان امباپه (23 گل و 46 امتیاز)

جدال برای کسب عنوان بهترین بازیکن دنیا در حال حاضر برای او قابل دسترسی است و با توجه به همه عناوینی که او با پاریس سنت ژرمن و تیم ملی فرانسه برنده شده است، می‌تواند محتمل ترین این جایگاه باشد، جایگاهی که برای سال ها در اختیار مسی و رونالدو بود.

کفش طلای 2023 به کدام بازیکن می رسد؟

4 - ویکتور اوسیمهن (22 گل و 44 امتیاز)

ویکتور اوسیمهن مهاجم نیجریه ای ناپولی نقشی بسیار اساسی در قهرمانی این فصل ناپولی در سری آ داشته است.

5 - جاناتان دیوید - (21 گل و 42 امتیاز)

جاناتان دیوید مهاجم لیل مدتی است که عملکرد درخشانی از خود نشان داده است و سهم مهمی در رسیدن کانادا به جام جهانی 2022 نیز ایفا کرده است. دیر یا زود او مسیر خود را به خارج از لیگ 1 باز خواهد کرد.

6 - الکساندر لاکازت (20 گل و 40 امتیاز)

این اسطوره لیون علی رقم شروع سخت لیون در لیگ، پس از برگشت از آرسنال بلافاصله موتور گلزنی اش روشن شده است.

7 - ایوان تونی (19 گل و 38 امتیاز)

خیلی از زمانی که او در سطوح پایین تر فوتبال انگلیسی بازی می‌کرد نمی‌گذرد اما کمک او به برنتفورد در مسیر صعود به سطح اول فوتبال این کشور از او یک مهاجم سطح بالا ساخته است.

8 - لائوتارو مارتینز (19 گل و 38 امتیاز)

این مهاجم آرژانتینی هم‌چنان یکی از بهترین مهاجمان دنیاست و فرم او در این فصل نقش مهمی در زنده نگه داشتن امید های اینتر در سری آ داشته است.

9 - روبرت لواندوفسکی (19 گل و 38 امتیاز)

این مهاجم لهستانی همین حالا هم جزو بهترین های تاریخ به شمار می‌رود اما باور دارد که هنوز هم پس از خروج از منطقه امن خود در بایرن چیز هایی برای اثبات کردن دارد.

10 - محمد صلاح (19 گل و 38 امتیاز)

محمد صلاح اسمی است که انتظار می‌رود در رقابت کفش طلای هر فصل حضور داشته باشد البته امسال پایین تر از حد انتظار بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگران زن و مرد شمالی ایرانی / باورتان نمی شود ! + عکس ها و اسامی