هزینه حمل و نقل برون شهری افراد دارای معلولیت نیم بها می‌شود


هزینه حمل و نقل برون شهری افراد دارای معلولیت نیم بها می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: طرح استفاده افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید، غیر از معلولان ذهنی و روان از خدمات حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی به صورت نیم بها اجرا می‌شود.

وجیهه محمدی فلاح ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران از انعقاد تفاهم نامه همکاری چهار جانبه میان سازمان بهزیستی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بانک پارسیان جهت اجرای تبصره ۲ ماده ۵ قانون حمایت از معلولان خبر داد.

وی عنوان کرد: در این راستا اجرای طرح استفاده افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید غیر از معلولان ذهنی و روان از خدمات حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی به صورت نیم بها در دست اقدام است و مقرر شده به زودی اجرایی شود.

محمدی فلاح مطرح کرد: بدین منظور بانک پارسیان از طریق دریافت اطلاعات کامل مددجویان از سامانه UI سازمان بهزیستی برای همه افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید (غیر از معلولان ذهنی و روان) کارت اعتباری پارسیان صادر می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز ادامه داد: پس از آن از طریق بهزیستی شهرستان‌ها و مراکز مثبت زندگی صدور کارت مذکور جهت تحویل به افراد دارای معلولیت اطلاع رسانی خواهد شد.

وی بیان کرد: توانخواهان برای سفر‌های برون شهری (ریلی، هوایی و دریایی) از طریق سامانه فروش بلیط تاپ ثبت نام می‌کنند و از کارت‌های اعتباری به میزان ۲۰ میلیون ریال برای هر معلول خرید بلیط به صورت نیم بها انجام می‌شود.

محمدی فلاح اظهار کرد: در صورت اجرایی شدن مفاد این تفاهم نامه تسهیل استفاده افراد دارای معلولیت از خدمات ایاب و ذهاب، رفع مشکلات زیرساخت‌های الکترونیکی خدمات، ارائه تور‌های گردشگری ویژه افراد دارای معلولیت، توسعه گردشگری سلامت و امکان حضور افراد دارای معلولیت در اماکن زیارتی و سیاحتی از مزایای این طرح خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ جزئیاتی از سرقت صندوق امانات بانک ملی