خبر وزیر کشور درباره قیمت تاکسی‌ها


خبر وزیر کشور درباره قیمت تاکسی‌ها

قیمت تاکسی‌ها معمولا در ابتدای هر سال با افزایش رسمی از سوی دولت مواجه می‌شود. قیمت تاکسی‌های اینترنتی نیز تحت تاثیر همین افزایش قیمت تا حدودی رشد می‌کند، با این حال افرادی که در تاکسی‌های اینترنتی کار می‌کنند معتقدند قیمت تاکسی‌های اینترنتی پایین است و با توجه به قیمت بنزین و هزینه استهلاک، فعالیت در تاکسی‌های اینترنتی برای آن‌ها به صرفه نیست

قیمت تاکسی‌ها معمولا در ابتدای هر سال با افزایش رسمی از سوی دولت مواجه می‌شود. قیمت تاکسی‌های اینترنتی نیز تحت تاثیر همین افزایش قیمت تا حدودی رشد می‌کند، با این حال افرادی که در تاکسی‌های اینترنتی کار می‌کنند معتقدند قیمت تاکسی‌های اینترنتی پایین است و با توجه به قیمت بنزین و هزینه استهلاک، فعالیت در تاکسی‌های اینترنتی برای آن‌ها به صرفه نیست. از سویی دیگر مردم هم راضی نیستند و می‌گویند هزینه‌های رفت و آمد بالاست و مخالف افزایش قیمت تاکسی‌های اینترنتی هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، وزیر کشور به بحث احتمال افزایش قیمت تاکسی‌های اینترنتی واکنش نشان داده و تعیین قیمت تاکسی‌ها را وظیفه شهرداری‌‎ها دانسته است.

احمد وحیدی در حاشیه دومین رویداد بین‌المللی نمایشگاه ایران قوی در مصلای تهران بیان کرد: زمانی که یک تاکسی قرار است در شهر فعال شود اتحادیه مربوط به آن باید در جریان هماهنگی آن قرار بگیرد.

وزیر کشور یادآور شد: ساماندهی حمل و نقل درون شهری یکی از تکالیف شهرداری‌هاست و تعیین تعرفه تاکسی‌های اینترنتی نیز به عهده شهرداری‌ها قرار دارد.

با این مشخص نیست آیا شهرداری‌ها برنامه‌ای برای افزایش قیمت تاکسی‌های اینترنتی دارند یا افزایش قیمت کرایه‌ها به سال ۱۴۰۳ موکول خواهد شد.

ماجرای افزایش غیر قانونی قیمت تاکسی‌ها چیست؟

در هفته‌های اخیر شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت تاکسی‌ها منتشر شده که رئیس شورای شهر تهران این خبر را تکذیب کرده است. او در این‌باره بیان کرد: افزایش خودسرانه کرایه‌های برخی از خطوط تاکسی به هیچ عنوان قابل قبول نیست و باید سازمان تاکسیرانی نیز نظارت خود بر این موضوع بیشتر کند.

چمران گفت: البته افزایش خودسرانه کرایه‌های تاکسی ضرر بیشتری را به خود رانندگان خواهد داشت، چرا که با این اتفاق شهروندان تمایل بیشتری را مبنی بر استفاده از تاکسی‌های اینترنتی و یا روش‌های دیگر حمل و نقل خواهد داشت.

رئیس شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: تاکسیرانان موظف به دریافت کرایه‌های مصوب شورای شهر تهران هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک