تسلا 120000 خودرو را به دلیل مشکل ایمنی درب فراخوان می‌کند


تسلا 120000 خودرو را به دلیل مشکل ایمنی درب فراخوان می‌کند

ایتنا - در اوایل ماه جاری نیز تسلا بیش از 2 میلیون خودروی برقی را به دلیل نگرانی‌های ایمنی در قابلیت اتوپایلوت آنها فراخوان کرد.

این شرکت در حال حاضر یک به‌روزرسانی بیسیم برای رفع این مشکل منتشر کرده است.

به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، تسلا برای دومین بار در طی چندین هفته اخیر فراخوانی را در ایالات‌متحده صادر کرده است. این بار، این شرکت 120423 خودروی مدل S و X ساخته شده بین سال‌های 2021 تا 2023 را به دلیل مشکلی که ممکن است منجر به باز شدن قفل در و باز شدن آن در هنگام تصادف شود فراخوان می‌کند.

طبق اعلام اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی آمریکا (NHTSA)، این نقیصه باعث افزایش خطر آسیب‌دیدگی می‌شود و نشانگر عدم انطباق خودروهای برقی با مقررات ایمنی فدرال است. این خودروساز فعلاٌ یک به‌روزرسانی رایگان بیسیم (OTA) برای حل این مشکل منتشر کرده است و انتظار می‌رود در ماه فوریه هم نامه‌های اطلاع‌رسانی به مالکان منتشر شود.

تسلا 120000 خودرو را به دلیل مشکل ایمنی درب فراخوان می‌کند

در اوایل ماه جاری نیز تسلا بیش از 2 میلیون خودروی برقی را به دلیل نگرانی‌های ایمنی در قابلیت اتوپایلوت آنها فراخوان کرد. این شرکت یک به‌روزرسانی رایگان OTA با قابلیت‌هایی منتشر کرد که هدف آنها کسب اطمینان از متوجه ماندن رانندگان هنگام استفاده از این سیستم است.

شایان ذکر است که NHTSA در ماه اوت گذشته هم اعلام کرده بود که به دنبال 11 تصادف با وسایل نقلیه پارک‌شده امدادی و اورژانس از سال 2018 که منجر به مجروح شدن 17 نفر و کشته شدن یک نفر شد، تحقیقاتی را در مورد اتوپایلوت آغاز کرده است. در نامه‌ای به تسلا که اندکی پس از آن ارسال شد، این رگولاتور از تسلا خواست تا اسناد دقیقی در مورد نحوه عملکرد این سیستم کمک راننده ارائه کند. به نهاد قانونی مشخصاٌ می‌خواست بداند که تسلا چگونه تضمین می‌کند که رانندگان این خودروها در زمانی که اتوپایلوت درگیر است، نگاه خود را به جاده حفظ می‌کنند و آیا محدودیت‌هایی برای استفاده از آن وجود دارد یا خیر.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ 26 همت بدهی بیمه‌ها