آغاز صادرات ریالی به افغانستان و عراق


آغاز صادرات ریالی به افغانستان و عراق

رییس کل بانک مرکزی گفت: طرح ریال برون مرزی ماه‌های زیادی است که در بانک مرکزی در حال بررسی است و با اجرایی شدن آن درخواست صادرکنندگان برای صادرات ریالی به افغانستان و عراق حل می‌شود.

به گزارش مشرق، محمدرضا فرزین رییس کل بانک‌مرکزی روز گذشته (۷ دی‌ماه) در حاشیه نشست شورای دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی، گفت: این موضوع یکی از درخواست‌های تجار مشهدی برای صادرات به افغانستان بود که با اجرایی شدن طرح ریال آف شور پاسخ داده شده و تجار می‌توانند به جای ارز خارجی برای صادرات از ریال برون مرزی بهره گیرند.

وی ادامه داد: مقررات طرح ریال برون مرزی در بانک مرکزی تدوین شده و تاکنون یک یا دو بانکی اجرای این طرح را آغاز کرده‌اند و بزودی در کل بانک‌های کشور عملیاتی خواهد شد.

رییس کل بانک مرکزی به سایر توافقات در این نشست اشاره کرد و افزود: بطور قطع تکالیف این بانک در خصوص تسهیلات ازدواج و تسهیلات فرزندآوری تا پایان سال به طور کامل اجرا خواهد شد و سیستم بانکی تمام تسهیلات را خواهد پرداخت، از آنجا که تعداد متقاضی مانده در صف این تسهیلات در خراسان رضوی زیاد است، مقرر شد که از حجم متقاضیان در صف‌ها کاسته شده و تسهیلات به همه آنان پرداخت شود.

فرزین اضافه کرد: مشکل دیگر مطرح شده در این نشست در خصوص تعیین وثایق سنگین برخی از رؤسای بانک‌ها برای تسهیلات خرد بود که این موضوع در بانک مرکزی بررسی شده و در خصوص متخلفین که در برابر پرداخت تسهیلات خرد وثایق سنگینی طلب کرده‌اند، پیگیری جدی انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به ظرفیت بالای خراسان رضوی در جذب سرمایه گذاران خارجی گفت: توافقاتی در خصوص تسهیل شرایط برای جذب سرمایه گذار خارجی و نرخ آن در نشست مزبور با مسؤولان خراسان رضوی انجام گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صد سند از آلمان هیتلری: انگیزه های جنگ جهانی دوم