حاج‌علی‌اکبری: دشمن دنبال ضربه‌زدن به زن ایرانی است/ همگان وارد عرصه انتخابات بشوند


حاج‌علی‌اکبری: دشمن دنبال ضربه‌زدن به زن ایرانی است/ همگان وارد عرصه انتخابات بشوند

امام جمعه موقت تهران گفت: دشمنان ما عمیقاً کینه‌ی زنان مسلمان ما را به‌دل دارند و دنبال ضربه‌زدن هستند؛ چون بانوی ایرانی الگوی سومی را به بشر ارائه کرده و تمدن متوحش را به چالش کشیده است.

حاج‌علی‌اکبری: دشمن دنبال ضربه‌زدن به زن ایرانی است/ همگان وارد عرصه انتخابات بشوند

به گزارش راهبرد معاصر، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی این هفته‌ی پایتخت که در مصلی امام خمینی(ره) اقامه شد، طی سخنانی ضمن اشاره به موارد مطرح‌شده در خطبه‌های قبلی خود؛ بیان کرد: انسان مومن زندگی خود را در روابط اجتماعی به‌گونه‌ای تنظیم می‌کند که از ناحیه‌ی او سایر انسان‌ها آسیب نبینند و این به‌نوعی حق‌الناس عمومی می‌دانیم. باید همگان از ناحیه‌ی ما احساس امنیت و آرامش داشته باشند و از سخن و رفتار ما به جان، مال، سلامتی، آبرو و اخلاق آن‌ها آسیبی وارد نشود. این یک معنای اساسی و همگانی برای تقواست.

وی در ادامه ضمن اشاره به در پیش بودن ایام ولادت حضرت فاطمه زهراء(س)، اظهار داشت: چه خوب است که مردان و زنان ما این ایام را برای آشنایی بیشتر با معارف فاطمی مغتنم شمرده تا بتوان زندگی خود را بیمه کرد.

خطیب جمعه تهران با اشاره به دیدار جمعی از بانوان با رهبر معظم انقلاب در روز چهارشنبه، خاطر نشان کرد: در این دیدار خلاصه‌ای از نگاه عالی و ارزجمند اسلام ناب درباره زن و زندگی را مشاهده کردیم. هم‌چنین مسئولیت‌ها، تکالیف و حقوق بزرگ جامعه‌ی زنان مطرح شد و مخاطرات جاهلیت غربی درباره زن را شنیدیم.

حاج‌علی‌اکبری با تأکید بر اینکه موارد مطروحه در این دیدار نیازمند کار علمی و پژوهشی و پیگیری است، گفت: باید به جنایات غرب و جاهلیت مدرن علیه زنان پرداخته شده و هویت‌سوزی و زنده‌به گور کردنِ هویت زن امروز که تخصص جاهلیت مدرن است، مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: جاهلیت غرب زن را مطاعی برای به‌دست آوردن ثروت و یا طعمه‌ای برای کام‌جویی می‌داند و در این‌صورت است که خانواده در خطر قرار می‌گیرد. غربی‌ها با برداشتن حیا و عفت بانوان، جنگ علیه خانواده را آغاز کردند و در زندگی غربی‌ها مشاهده می‌کنیم که چه بلایی بر سر خانواده آورده شده است. این فهرست طولانی جنایات جاهلیت غربی علیه زنان باید مد نظر قرار بگیرد.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: البته انقلاب اسلامی ایران در پرتو معارف فاطمی با تکیه بر میراث وحیانی و بهره‌برداری از درس‌های امام راحل(ره) بزرگ‌ترین خدمت را در احیای هویت زن معاصر ایرانی و سپس زنان جهان انجام داد. استعداد بانوان ما در استمرار این نگاه در بخش‌های گوناگون شکوفا شد و حضور در زمینه‌های علمی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و دفاعی در این سال‌ها در بهترین شکل فراهم شده و بانوان ما خوش درخشیده و الگوی سومی را پیش روی بشر معاصر قرار دادند.

حاج‌علی‌اکبری اظهار داشت: بانوان سرزمین ما ازروز نخست عالی‌ترین حمایت‌ها را از نهضت امام و انقلاب اسلامی داشتند و حضور خانم‌ها در تظاهرات را شاهد بودیم و امام(ره) فرمودند خانم‌ها در نهضت پیش‌قدم بودند. این حضور در همه صحنه‌های انقلاب اسلامی دیده می‌شود؛ این مسائل باید تبیین بشود.

وی گفت: دشمنان ما عمیقاً کینه‌ی زنان مسلمان ما را به‌دل دارند و دنبال ضربه‌زدن هستند؛ چون بانوی ایرانی الگوی سومی را به بشر ارائه کرده و تمدن متوحش را به چالش کشیده است. لذا شیطان اگر بتواند همین رفتاری که با دختران و زنان غزه می‌کند، با زنان مسلمان ما انجام خواهد داد چون این‌ها را نقطه‌ی اصلی مقابل خود می‌داند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: زنان ما مجاهدپرور هستند و از دامن آن‌ها مردان بزرگ تربیت می‌شوند و دشمن اگر نتواند به زن ایرانی ضربه وارد کند، جنگ هویتی را پیش می‌برد که در این سال‌ها در فتنه‌ی آمریکایی-صهیونیستی که سال گذشته پشت سر گذاشتیم، وارد عمل شدند و در صدد انتقام از انقلاب اسلامی و بانوی طراز انقلاب برآمدند. اگرچه با سد بصیرت و نجابت ملت ما خصوصاً بانوان و دختران ما مواجه شده و مثل سایر عرصه‌ها سرخورده و بی‌حاصل شکست مفتضحانه‌ای را تجربه کردند.

حاج‌علی‌اکبری بیان کرد: در فتنه‌ی سال گذشته، هدف‌شان ترویج بی‌حیای و بی‌عفتی در جامعه بود. در این ماجرا جمعی فریب خوردند و این جمعی که حجاب‌شان را کاهش داده و یا برخی رفتارهای نامطلوب را در محیط‌های اجتماعی پیش گرفتند، باید آگاه‌سازی بشوند و به تعبیر شهید حاج قاسم سلیمانی که می‌فرمودند «این‌ها بچه‌های ما هستند» اگر چه گرفتار فریب دشمن شده باشند و مجموعه‌های فرهنگی و علمی با مواجهه عاطفی و پرجاذبه آنان را بیدار و راهنمایی کند.

وی اضافه کرد: جمع دیگری نیز اجیرشده‌ی دشمن برای شکستن حریم حیا و عفت در جامعه و به‌بازی گرفتن هویت زن ایرانی و مسلمان هستند و می‌خواهند ویروس خطرناک بی‌عفتی را تکثیر کنند. آنان جماعتی خودفروخته، ضدمردم و آلت‌دست دشمن هستند و با استفاده از ولنگاری فضای مجازی و ضعف در حوزه‌های تربیتی و فرهنگیِ ما مشغول جولان دادن هستند. کوتاهی در برابر این گروه که سرشاخه‌های آن سرویس‌های امنیتی آمریکایی، صهیونیستی و غربی‌اند، شرکت در جنایتی است که علیه نسل جوان ما رقم می‌زنند.

ا

مام جمعه موقت تهران اظهار داشت: از مجموعه‌های مسئول در نهادهای امنیتی، قضایی و انتظامی می‌خواهیم با شناسایی لیدرهای این عملیات مخوف و مجازات بازدارنده‌ی آن‌ها به خواسته‌ی جامعه‌ی ما عمل کنند.

حاج‌علی‌اکبری در ادامه‌ی سخنان خود با اشاره به تقارن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهراء(س) و شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، تصریح کرد: مناسب است در چهارمین سالروز شهادت این شهید بزرگ اسلام و ایران، قرائت متفاوتی از مکتب حاج قاسم سلیمانی را به‌دست آوریم و آن، مکتب تربیتی و توجه به ریشه‌هاست.

وی با اشاره به شهادت سردار سید رضی موسوی، گفت: صهیونیست‌های تبهکار در حمله‌ی بزدلانه‌ی خود با موشک و راکت به منزل این شهید مجهول‌القدرِ ما حمله کرده و او را مظلومانه به شهادت رساندند. صهیونیست‌ها پلیدی و خباثت را به اوج رسانده‌اند و ملت ایران انتقام سختی از آنان خواهد گرفت.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب درخصوص انتخابات، اظهار داشت: برخی نخبگان از جناح‌های مختلف، انتخابات را زینتی و ابزاری می‌دانند اما در نگاه رهبر معظم انقلاب، انتخابات انواری بوده و حق الهی، حق‌الناس و هم‌چنین بهترین روش برای تجلی اراده مردم در اداره جامعه است. انتخابات راه جلوگیری از دیکتاتوری و هرج و مرج است؛ در این دیدگاه راهبردی منافع بلندمدت ملت ایران ضمانت و صیانت می‌شود.

حاج‌علی‌اکبری بیان کرد: تا زمانی که انتخابات در محیط امن، رقابتی، با مشارکت گسترده و سلامت باشد، حرکت ملت ایران به‌سوی قله‌ها تضمین می‌شود. انتخابات هدیه‌ی انقلاب اسلامی به ملت ایران برای آزادی و استقلال ملت است.

وی عنوان کرد: منطقه در شرایط حساسی به‌سر می‌برد و جهان در تحولات بزرگ است و انتخابات ما در این سال برگزار می‌شود. باید تمامی اقشار جامعه و کسانی که در محیط اجتماعی تأثیرگذارند، وارد عرصه شده و مقدمات را به‌نحوی فراهم کنند تا مشارکت قوی و هم انتخاب با کیفیت را داشته باشیم.

امام جمعه موقت تهران درباره حوادث سال 1388 خاطر نشان کرد: در فتنه‌ی سال 1388 آن‌چه رخ داد، دشمنی دشمنان ملت ایران نسبت به انتخابات رقم خورد؛ دشمنان همیشه تحریم انتخابات را مطرح می‌کردند و اگر موفق نشوند، نتیجه را زیر سوال می‌برند. در سال 1388 خطرناک‌ترین فتنه‌ی بعد از انقلاب رقم خورد و ملت ایران را به لبه‌ی پرتگاه برد. سران فتنه با ادعای دروغین تقلب و نپذیرفتن نتایج انتخابات ظلم بزرگی به ملت ایران کرده، این حق‌الناس را زیرپا گذاشته، دشمن را شاد کرده، راه را برای اجرای نقشه‌ی شوم آمریکایی و صهیونیستی در تولید هرج و مرج باز کرده، عزت ملی را به بازی گرفته و خسارات غیرقابل جبرانی را رقم زدند. این فتنه نباید از حافظه‌ی تاریخی ملت ایران برداشته شود.

حاج‌علی اکبری گفت: تدابیر و بصیرت ملت ایران، انقلاب و ملت را از آن فتنه نجات داد و 9 دی‌ماه بازهم حضور تمام‌کنده‌ی ملت آتش فتنه را خاموش کرده و فتنه‌گران و فتنه‌سازان را ناکام گذاشت.

وی درباره وقایع اخیر غزه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به‌خوبی اشاره کردند که هم صهیونیست‌های تبهکار در خلق جنایات، بی‌نظیر عمل کردند و مردم مظلومین غزه و کرانه باختری مقاومت بی‌نظیری از خود به‌جای گذاشتند./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش تحسین‌برانگیز راننده‌های ایرانی هنگام شنیدن صدای آژیر آمبولانس