اشتباه زجرآور آیفون/ صدای آلارم آیفون در نمی‌آید!


بسیاری از کاربران آیفون از مشکل زنگ نخوردن آلارم‌ها، عاصی شده‌اند. این مشکل زمانی بوجود آمد که کاربران سیستم عامل ios خود را به ios 17 به روزرسانی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و بر اساس گزارش کاربران گوشی هوشمند آیفون، طاهرا آلارم بعضی کاربران به درستی عمل نمیکند و یا به درستی خاموش نمی‌شوند. بنابراین احتمالا اگر شما هم یکی از کاربران آیفون هستید با این مشکل روبه‌رو شده‌اید.

بیشتر بخوانید:

یکی از کاربران نوشت:«آیا کس دیگری مشکلی داشته است که زنگ ساعتش در صبح به این شکل خاموش نشود؟ همانطور که در این تصویر می‌بینید، من معمولاً چندین آلارم متوالی تنظیم می‌کنم. فقط زنگ ساعت 6:45 صبح من به صدا درآمد، و از خواب بیدار شدم و متوجه شدم که آلارم های قبلی من همگی "تنظیم" مانده‌اند اما به صدا در نمی آیند. هیچ‌کدام از اینها آلارم‌های مکرر نیستند، بنابراین نباید پس از خاموش شدن، خود را «تنظیم مجدد» کنند. همچنین هیچ یک از آلارم های اول را به تعویق نینداختم. آیا این اتفاق برای کس دیگری هم می‌افتد؟ این فوق‌العاده ناخوشایند است، زیرا زمانی که من واقعاً می‌خواهم از خواب بیدار شوم 6:38 صبح است.»

زنگ آیفون بدون هیچ صدایی خاموش می‌شود

اکنون موضوع رایج این است که گاهی اوقات زنگ آیفون بدون هیچ صدایی خاموش می‌شود. اکثر کاربرانی که با این مشکل مواجه هستند، آلارم‌های زیادی را پشت سر هم تنظیم می‌کنند. گاهی اوقات صفحه آلارم روشن است اما صدایی نمی‌آید. ظاهراً این یک مشکل iOS 17 است و با ویژگی «Attention Aware» اپل مرتبط است.

یک ویژگی به نام توجه آگاه وجود دارد و کار نمی‌کند. ظاهرا وقتی زنگ هشدار به صدا در می‌آید فکر می‌کند به تلفن نگاه می‌کنید، بنابراین بلافاصله آن را خاموش می‌کند. این خنده‌دار است؛ این ویژگی از دوربین TrueDepth برای تعیین اینکه آیا به آیفون خود توجه می‌کنید یا خیر استفاده می‌کند و مطابق با آن، اقدامات لازم را انجام می‌دهد. به عنوان مثال، اگر تشخیص دهد که به تلفن خود نگاه می‌کنید، صدای آلارم‌ها را کاهش می‌دهد، زیرا فرض می‌کند که به هر حال به صفحه نمایش نگاه می کنید.

اشتباه زجرآور آیفون/ صدای آلارم آیفون در نمی‌آید!

به نظر می‌رسد آیفون‌هایی که iOS 17 دارند، زمانی که ویژگی توجه آگاه، فکر می‌کند کاربر از قبل بیدار است، صدای آلارم را پخش نمی‌کند. اگر این مشکل را تجربه کرده‌اید، ممکن است بخواهید توجه «Aware» را با رفتن به تنظیمات «Accessibility» یا منوی «Face ID Attention» خاموش کنید. اگر این برای شما کار نمی‌کند، می توانید سعی کنید حالت «Standby Mode» را خاموش کنید، بین آلارم ها فاصله داشته باشید و صدای زنگ پیش فرض را حفظ کنید.

اتفاقی که می‌تواند بیفتد این است که اگر زنگ‌های هشدار زیادی به صدا درآیند، می‌توانند با زنگ‌هایی که به تعویق انداخته‌اید همپوشانی داشته باشند و این احتمال کمی را بوجود می‌اورد که یک اختلال آن‌ها را خراب کنند؛ اگر هیچ یک از این راه حل ها کار نکرد و زنگ آیفون شما همچنان بدون صدا بود، باید منتظر بمانید تا اپل راه حلی را ارائه کند. در این بین، می‌توانید به ساعت زنگ‌دار خوب قدیمی بازگردید.

بیشتر بخوانید:

منبع: phonearena

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1854215

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)