مرگ خاموش 2 شهروند همدانی در کمتر از 9 روز


مرگ خاموش 2 شهروند همدانی در کمتر از 9 روز

حوادث رکنا: سرپرست اداره‌کل پزشکی قانونی استان همدان از مرگ دو نفر در استان از ابتدای دی‌ماه تاکنون به علت مسمومیت با گازمونوکسیدکربن(مرگ خاموش) خبر داد.

به گزارش رکنا، دکتر محمد مالمیر سرپرست اداره‌کل پزشکی قانونی استان همدان در خصوص خبر مرگ 2 نفر بر اثر گاز مونوکسید کربن توضیح داد: پس از مرگ مردی میانسال در شهرستان کبودراهنگ در یکم دی‌ماه به علت مسمومیت ناشی از گاز مونوکسیدکربن ، روز گذشته -جمعه ۹ دی- نیز جوانی ۲۰ ساله با وجود تلاش‌های تیم پزشکی پس از چهار روز در بیمارستان جان باخت.

وی مطرح کرد: بنا به اظهارات بستگان، چهار روز پیش از مرگ، این جوان در پارکینگ خانه در ماشین روشن، مشغول درست کردن ضبط خودرویش بوده که با گاز مونوکسیدکربن مسموم می‌شود، افراد خانواده پس از یافتن پیکر نیمه‌جانش، او را به بیمارستان رسانده و بستری می‌کنند اما متأسفانه به علت مسمومیت زیاد، روز گذشته فوت می‌کند.

مالمیر اظهار کرد: علاوه بر دو مورد مرگ ثبت شده در نخستین ماه از فصل زمستان، طی ۹ ماهه امسال ۲۵ نفر در استان همدان به علت مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هم‌استانی‌های عزیز باید هشدارها را جدی بگیرند چراکه افزایش تلفات ناشی از گازگرفتگی در استان نگران‌کننده است، خاطرنشان کرد: رعایت اصول اولیه ایمنی برای حفظ جان و پیشگیری از بروز اتفاق ضروری است به ویژه با ورود به فصل سرد سال باید هنگام استفاده از وسایل گرمایشی نکات ایمنی را رعایت کرد.

مالمیر یادآور شد: سردرد و سرگیجه، تهوع، خستگی، ضعف، بی‌حالی و تنگی نفس از عوارض مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن است و در صورت مواجهه با این قبیل افراد باید ابتدا وسایل گرمایشی را خاموش و مصدوم را از محل و وسایل گرمازا دور کرد.


مرگ خاموش 2 شهروند همدانی در کمتر از 9 روز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول