لاپید: کابینه برای مدیریت جنگ غزه راهبردی ندارد


لاپید: کابینه برای مدیریت جنگ غزه راهبردی ندارد

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه فعلی حاکم بر این رژیم، برای مدیریت جنگ غزه راهبردی ندارد.

«یائیر لاپید » رهبر ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی طی پیامی در ایکس (توئیتر سابق) با انتشار تصاویر ۲ صفحه نوشته عبری تحت عنوان «طرح راهبردی غزه »، کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم را فاقد طرحی راهبردی برای غزه دانست.

وی در این پیام نوشت که کابینه نتانیاهو توان ارائه طرحی به نظام سیاسی و ارتش برای پیشبرد امور جنگ در غزه را ندارد بنابراین دوباره طرحی را که یک ماه پیش در این رابطه مطرح کرده بودم، منتشر کردم.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی سه شنبه هفته گذشته نیز در گفت‌وگو با رادیو ارتش این رژیم اعلام کرده بود که پیش از پایان جنگ غزه، نتانیاهو باید از منصب نخست وزیری عزل شود.

لاپید گفته بود که اگر وی در زمان وقوع عملیات طوفان الاقصی نخست وزیر بود، در همان روز استعفا می داد.

وی با بیان اینکه نه تنها دستگاه های امنیتی بلکه همه «اسرائیلی ها» دیگر نتانیاهو را قبول ندارند، گفته بود: من به نتانیاهو اعتماد ندارم و وی را در جایگاهی نمی بینم که بتواند جنگ (علیه غزه) را مدیریت کند.

«بن کاسپیت» روزنامه‌نگار مشهور رژیم صهیونیستی نیز با انتشار تصاویری از اعضای کابینه نتانیاهو در ایکس نوشت: بدترین کابینه تاریخ اسرائیل، یکساله شد.

قدرت گرفتن راست‌گرایان تندرو در رژیم صهیونیستی، فروپاشی این رژیم را تسریع کرده و شکاف ها بین سران آن را تشدید کرده است.

لاپید: کابینه برای مدیریت جنگ غزه راهبردی ندارد

عملیات طوفان الاقصی ۱۵ مهرماه، نه تنها شکاف بین سران رژیم صهیونیستی را تشدید بلکه ضعف های آن را علنی کرد و نشان داد که ساختار این رژیم حتی در سایه حمایت آمریکا و غرب، بسیار شکننده است و تاب آوری پایینی در مقابل بحران و جنگ دارد.

کابینه نتانیاهو بنا به اذعان مقامات رژیم صهیونیستی، هیچ راهبردی برای اداره جنگ غزه ندارد و تنها دستاورد آن در بیش از دو ماه جنگ، کشتار هزاران زن و کودک فلسطینی بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!