لایحه بودجه 24 دی به صحن مجلس ارسال می‌شود


لایحه بودجه 24 دی به صحن مجلس ارسال می‌شود

رکنا سیاسی : عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: بخش اول لایحه بودجه ۲۴ دی ماه برای بررسی بیشتر از کمیسیون تلفیق بودجه به صحن مجلس ارسال می‌شود.

مجتبی یوسفی افزود : بخش اول (درآمدی) لایحه بودجه سال آینده برای بررسی نهایی۲۴ دی از کمیسیون تلفیق به صحن علنی مجلس ارسال می شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: طبق آیین نامه جدید لایحه بودجه در دو مرحله در مجلس مورد بررسی قرار می گیرد ابتدا بخش درامدی و سپس بخش هزینه آن برای بررسی و تصویب به مجلس ارائه می شود.

وی افزود: طبق آیین نامه نمایندگان پس از تصویب کلیات پنج روز فرصت دارند تا پیشنهادات اصلاحی خود را برای ارائه به کمیسیونهای تخصصی در سامانه ثبت کنند که این فرصت پنج روزه هفته گذشته به پایان رسیده است.

یوسفی خاطرنشان کرد: پس از آن کمیسیونهای تخصصی مجلس نیز در یک فرصت پنج روزه پیشنهادات نمایندگان را مورد بررسی قرار می دهند و گزارش پیشنهادات خود را پبرای بررسی به کمیسیون تلفیق بودجه ارائه می کنند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: کمیسیون تلفیق هم طبق آیین نامه ۱۰ روز فرصت دارد تا لایحه بودجه رو مورد بررسی قرار داده و گزارش کار خود را به صحن مجلس ارائه کند.

وی افزود: بر همین اساس پیش‌بینی می شود که بخش درامدی لایحه بودجه برای بررسی ۲۴ دی به صحن علنی مجلس ارائه شود.

یوسفی خاطرنشان کرد: بررسی بخش درامدی بودجه بیش از دو هفته در صحن به طول خواهد انجامید و جلسات صحن در این مدت برای بررسی بودجه دو نوبته و در صورت نیاز سه نوبته خواهد بود.

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه بررسی بخش درامدی بودجه در صحن مجلس تا نیمه بهمن به طول خواهد انجامید داشت: بررسی بخش دوم (بخش هزینه ای) بودجه در مجلس نیازمند وقت و زمان بیشتری است.

منبع : ایرنا


لایحه بودجه 24 دی به صحن مجلس ارسال می‌شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا