ثروتمندترین فرد دنیا، در حال حاضر چقدر پول‌دار است؟


ثروتمندترین فرد دنیا، در حال حاضر چقدر پول‌دار است؟

دیجیاتو نوشت: ایلان ماسک همچنان با مجموع دارایی ۲۲۹ میلیارد دلاری، ثروتمندترین فرد دنیاست.

براساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، در آخرین روزهای سال ۲۰۲۳، «ایلان ماسک» با ثروت ۲۲۹ میلیارد دلار عنوان ثروتمندترین فرد جهان را حفظ کرد. ایلان ماسک پس از ضرر ۱۳۸ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۲، حدود ۹۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ به ثروت خود اضافه کرده است. این رشد عمدتاً به عملکرد خوب شرکت تسلا و اسپیس‌ایکس در سال ۲۰۲۳ برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید:

اولین تصادف تسلا سایبرتراک پس از رونمایی/برخورد پیکاپ غول پیکر تسلا با یک تویوتا کرولا در جاده/عکس

براساس گزارش بلومبرگ و شاخص میلیاردرهای این نشریه، مدیرعامل شرکت تسلا که در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۳۸ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داده بود، اکنون حدود ۹۲ میلیارد دلار به دارایی‌هایش افزوده است. این رشد بیشتر مدیون عملکرد خوب تسلا در سال ۲۰۲۳ است. ارزش بازار تسلا درحال‌حاضر به ۸۳۱ میلیارد دلار می‌رسد. ارزش بازار این شرکت در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۸۸ میلیارد دلار بود.

ثروتمندترین فرد دنیا، در حال حاضر چقدر پول‌دار است؟

مقایسه میزان رشد ثروت ایلان ماسک با برنار آرنو، جف بزوس، بیل گیتس و استیو بالمر در سال ۲۰۲۳

عملکرد ایلان ماسک در اسپیس‌ایکس و شبکه اجتماعی ایکس

اسپیس‌ایکس، یکی از کسب‌وکارهای متعدد ایلان ماسک، با مأموریت‌های فضایی و قراردادهای سودآور، به ارزش ۱۷۵ میلیارد دلار دست یافته است. همچنین سرمایه‌گذاری‌های این میلیاردر در شرکتی مثل نورالینک توجه گسترده‌ای را به خود جلب کرده که این خود باعث رونق چنین شرکت‌هایی شده است.

البته تمام سرمایه‌گذاری‌های ماسک در ۲۰۲۳ موفقیت‌آمیز نبوده‌اند؛ ماسک بعد از خرید توییتر (ایکس فعلی) جنجال‌های زیادی را برانگیخت. این شرکت از زمانی که او در سال ۲۰۲۲ مدیریت آن را به دست گرفت، ارزش خود را از دست داده است. ماسک در تلاش برای تبدیل ایکس به یک اپلیکیشن جامع، تغییراتی اساسی در این پلتفرم ایجاد کرده است. برای مثال، تغییر نام توییتر به ایکس باعث نارضایتی و سردرگمی کاربران شد.

ایلان ماسک تقریباً در تمام سال موقعیت خود به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان را حفظ کرده است و اغلب با «برنار آرنو» برای رتبه اول رقابت می‌کند. به‌طور کلی، براساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، مجموع دارایی خالص ۵۰۰ نفر از ثروتمندترین افراد در سال ۲۰۲۳ به میزان ۱.۵ تریلیون دلار افزایش یافته است.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1854653

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سوپر گل آلومینیوم به پرسپولیس +فیلم