شکست ایلان ماسک در مقابله با قانون تعدیل محتوای ایالت کالیفرنیا


شکست ایلان ماسک در مقابله با قانون تعدیل محتوای ایالت کالیفرنیا

ایلان ماسک از ایالت کالیفرنیا خواسته بود تا قانون تعدیل محتوا در مورد ایکس را لغو کند که این درخواست مورد موافقت قرار نگرفت.

شکست ایلان ماسک در مقابله با قانون تعدیل محتوای ایالت کالیفرنیا

به گزارش راهبرد معاصر؛ ایلان ماسک در مقابله با قانون تعدیل محتوای ایالت کالیفرنیای آمریکا شکست خورد. این قانون شبکه‌های اجتماعی را ملزم می‌کند تا به طور عمومی نشان دهند که چگونه محتوای خاصی را در پلتفرم‌های خود تعدیل می‌کنند.

شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در سپتامبر از کالیفرنیا برای لغو قانون تعدیل محتوا شکایت کرد و گفت که این قانون حقوق آزادی بیان آن را تحت اولین متمم قانون اساسی ایالات متحده و قانون اساسی ایالت کالیفرنیا نقض می‌کند.

این قانون، شبکه‌های اجتماعی با درآمد ناخالص سالانه قابل‌توجه را ملزم می‌کند که گزارش‌های ۶ ماهه‌ای منتشر کنند که شیوه‌های تعدیل محتوای آن‌ها را توضیح دهد و داده‌هایی درباره تعداد پست‌های اعتراض‌آمیز و نحوه رسیدگی به آن‌ها ارائه کند.

اکنون ویلیام شوب، قاضی منطقه‌ای ایالات متحده، در یک تصمیم ۸ صفحه ای، درخواست این شبکه اجتماعی را رد کرد.

شوب نوشت: «در حالی که به نظر می‌رسد الزامات گزارش‌دهی بار انطباق قابل‌توجهی را برای شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌کند، به نظر نمی‌رسد که این الزام در چارچوب قانون متمم اول، غیرقابل توجیه باشد.»

ایکس با توجه به قوانین تعدیل محتوای خود مورد انتقاد قرار گرفته است و بسیاری از شرکت‌ها تبلیغات خود را در این پلتفرم متوقف کرده اند. از زمانی که ماسک در اکتبر ۲۰۲۲ مدیریت ایکس را به دست گرفت، درآمد ماهانه تبلیغات ایالات متحده در هر ماه حداقل ۵۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

ایکس در اروپا نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. اتحادیه اروپا در اوایل ماه جاری اعلام کرد که در حال تحقیق در مورد ایکس به دلیل نقض تعهدات و اطلاعات نادرست است. / رویترز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه