کلاهبردار هرمزگانی در دام پلیس افتاد / شگرد عحیب او را بخوانید


کلاهبردار هرمزگانی در دام پلیس افتاد / شگرد عحیب او را بخوانید

حوادث رکنا: فردی که با شگرد سرمایه گذاری و مشارکت مالی اقدام به کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد.

به گزارش رکنا، سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان امروز با اعلام این خبر اظهار کرد: فردی که با شگرد سرمایه گذاری و مشارکت مالی با وعده های پوشالی از شهروندان کلاهبرداری می کرد، شناسایی و دستگیر شد.

وی در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در پی مراجعه و اعلام شکایت تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی و اعلام شکایت مبنی بر کلاهبرداری از آنان به بهانه مشارکت در سرمایه گذاری، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی هرمزگان ادامه داد: با بررسی های به عمل آمده و اخذ اظهارات شاکیان توسط کارآگاهان اداره عملیات ویژه و شعبه جعل و کلاهبرداری مشخص شد فردی با سوء استفاده از موقعیت اجتماعی مناسبی که در سطح شهرستان بندرعباس داشته با مانورهای متقلبانه و ارائه وعده های واهی آنها را به سرمایه گذاری مالی در زمینه های مختلف نظیر صادرات ماهی و میگو، ساخت و ساز ، خرید خودرو و ... تشویق و ترغیب کرده و وجوهی بالغ بر 120 میلیارد ریال از آنها دریافت و با وعده های پوشالی و بی اساس ضمن سرگرم کردن شاکیان، متواری شده است.

سردار علی اکبر جاویدان اظهار داشت: با توجه به افزایش تعداد مال باختگان در خصوص این موضوع ، کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی به منظور کشف واقع و احقاق حقوق شاکیان پس از انجام تحقیقات لازم و بررسی های همه جانبه و جمع آوری ادله جرم ، مدارک و مستندات مربوطه با هماهنگی مقام قضائی ضمن اخذ دستور جلب متهم، کلیه حساب های بانکی وی را مسدودکردند همچنین با هماهنگی صنف مشاوران املاک استان، اداره ثبت اسناد و املاک، راهور و ... متهم را از کلیه خدمات خرید و فروش وسایل نقلیه ، اموال و املاک و همچنین فعالیت های بنگاهی منع کردند.

این مقام انتظامی استان خاطر نشان کرد: با اقدامات فنی و اطلاعاتی و بهره گیری از شیوه های پلیسی مخفیگاه متهم در بندرعباس شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر که در بازجویی های به عمل آمده به جرم ارتکابی اقرار کرده و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس انتقال و از آن طریق با صدور قرار مناسب روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با بیان این که در تحقیقات نهایی صورت گرفته مشخص شد متهم یاد شده پس از اخذ وجوه از مال باختکان ضمن تبانی با بستگان نزدیک خود اقدام به خرید سکه می کرده ، اظهار داشت : تلاش پلیس برای شناسایی دیگر مال باختگان احتمالی توسط این کلاهبردار ادامه دارد.

چند روز قبل نیز پلیس یک کلاهبردار حرفه ای را با وجود 11 بار دستگیری در گذشته، در قشم بازداشت کرد.


کلاهبردار هرمزگانی در دام پلیس افتاد / شگرد عحیب او را بخوانید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کلاهبرداری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم