نظامیان صهیونیست، اموال ساکنان غزه را سرقت می کنند+ فیلم


نظامیان صهیونیست، اموال ساکنان غزه را سرقت می کنند+ فیلم

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه اعلام کرد که هر چیز ارزشمندی در نوار غزه توسط نظامیان رژیم صهیونیستی به سرقت می رود.

این مرکز حقوق بشری در گزارشی اضافه کرد: نظامیان صهیونیست ، به طور گسترده درحال سرقت اموال و دارایی های فلسطینیان ساکن نوار غزه هستند.

براساس این گزارش، نظامیان اشغالگر پس از سرقت و غارت اموال فلسطینی ها، منازل آن ها را آتش می زنند و تصاویر مسروقات با ارزش را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند.

این مرکز حقوقی افزود: نظامیان صهیونیست تاکنون پول، جواهرات، طلا و دیگر فلزات باارزش و صنایع دستی متعلق به ساکنان غزه به ارزش ده ها میلیون دلار را از منازل این منطقه به سرقت برده اند.

پیشتر نیز گزارش هایی از دزدی اموال فلسطینیان توسط نظامیان صهیونیست در غزه منتشر و اعلام شده بود که آنها حتی به دام های مردم غزه رحم نکرده و آنها را نیز به سرقت می برند.

اقدامات جنایت بار رژیم صهیونیستی در نوار غزه در حالی است که این رژیم در 84 روز گذشته تاکنون به هیچ کدام از اهداف اعلام شده خود در نوار غزه دست نیافته و بنیامین نتانیاهو نخست این رژیم نیز با فشار بی سابقه ای در داخل و خارج برای ت.قف تجاوز به غزه روبرو است.

در همین حال یک رسانه صهیونیستی وعده های نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره اهداف جنگ علیه نوار غزه را واقعی ندانست و نوشت: مشکل در شکاف عمیق میان پیشبینی ها و انتظارات با واقعیت موجود است و گفتمان راهبردی در تل آویو کنار گذاشته شده و پوپولیسم غم انگیزی اصل شده است.

روزنامه «یدیعوت احارونوت» اعتراف کرد که حتی اگر ارتش رژیم صهیونیستی (به زعم خود) موفق به ترور یا بازداشت رهبران ارشد سیاسی و نظامی جنبش حماس در نوار غزه شود، این اقدام واقعیت موجود را تغییر نخواهد داد.

این روزنامه در این باره نوشت: حتی اگر یحیی السنوار (رئیس حماس) محمد الضیف (فرمانده گردان‌های القسام) یا مروان عیسی (معاون الضیف) هدف قرار گرفته یا بازداشت شوند، وضعیت تغییر نخواهد کرد.

این رسانه صهیونیستی افزود: مشکل (سران صهیونیست) در شکاف عمیق میان پیشبینی ها و انتظارات با واقعیت موجود است؛ طبیعتاً انتقال از مرحله «ب» (جنگ علیه غزه) به مرحله «ج» (این جنگ) مستلزم مقایسه بین اهداف در نظر گرفته شده و اهداف محقق شده است و بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر) و یوآو گالانت (وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) در رسیدن به این لحظه با مشکل مواجه هستند.

یدیعوت آحارنوت ادامه داد: آنها (نتانیاهو و گالانت) انتظاراتی را در بین اسرائیلی‌ها و در میان نظامیان ایجاد کرده‌اند مبنی بر اینکه حماس نابود می‌شود و برای پوشاندن شکست‌ها در هفتم اکتبر وعده پیروزی داده‌اند و هر کدام به سبک خاص خود و با توقعات غیر واقعی همچنان همین کار را تکرار می‌کنند. اظهارات آنها نیز غیرواقعی است. گفتمان راهبردی که در مورد آن گفته شد کنار گذاشته شده و پوپولیسم اصل شده است؛ این یک وضعیت غم‌انگیز است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هشت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اسرائیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان